Koszyk cen: Stokrotka, podobnie jak inne sieci, różnicuje ceny w zależności od lokalnego rynku

Autor: dlahandlu.pl 26 listopada 2015 13:44

Koszyk cen: Stokrotka, podobnie jak inne sieci, różnicuje ceny w zależności od lokalnego rynku

Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl, po strategię różnicowania cen w zależności od zamożności lokalnego klienta sięga coraz więcej sieci. Strategię taką od dawna stosowały hipermarkety. Ich śladem w tym roku poszyły dyskonty, które w zależności od lokalnego rynku różnicują ceny warzyw i owoców. Na podobny ruch zdecydowała się także większość sieci supermarketów. Teraz dołączyła do nich także Stokrotka.

A oto pełne porównanie z listopadowego monitoringu cen 50 produktów w 6 sieciach supermarketów :

W ostatni weekend w sklepach Intermarche można było zrobić zakupy 50 produktów od 261,34 zł na Górnym Śląsku do 271,73 zł w Trójmieście. W październiku ceny w Intermarche wahały się od 246,40 zł w Trójmieście do 251,51 zł w Bydgoszczy. Oznacza to podwyżkę od 15 do 20 zł w zależności od miasta. Mdm droższe były wędliny, papryka i matjasy. Nie obowiązywała też promocja na Olej Kujawki czy masło, co złożyło się na ww. podwyżkę.

W sklepach z logo Polomarket w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić płacąc od 262,07 zł na Górnym Śląsku do 265,81 zł we Wrocławiu. Miesiąc temu notowaliśmy tu ceny od 268,86 zł w Trójmieście do 273,94 zł we Wrocławiu. Oznacza to obniżkę cen o 3-6 zł w zależności od miasta, spowodowaną głównie niższymi cenami wędlin.

Z kolei sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 265,39 zł w Bydgoszczy do 276,57 zł w Warszawie. Na początku października Stokrotka miała ceny zbliżone do siebie we wszystkich badanych miastach i proponowała zakupy na poziomie 274-275 zł. Oznacza to, że dla 4 badanych lokalizacji sieć wprowadziła niższe ceny, dla pozostałych utrzymała poziom z ubiegłego miesiąca.

W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle płaciliśmy od 266,53 zł w Lublinie do 276,57 zł w Trójmieście. W październiku w sklepach Piotr i Paweł ceny wahały się od 260,40 zł w Trójmieście do 264 zł w Warszawie. Na podwyżkę o ok. 6-12 zł w zależności od miasta złożyły się wyższe ceny pomidorów i papryki oraz wygaśnięcie promocji na schab.

W sieci Alma Koszyk 50 produktów w ciągu ostatniego weekendu kosztował od 266,26 zł w Krakowie do 286,83 zł w Warszawie. W październiku w Almie obowiązywały ceny od 260,95 zł w Trójmieście do 276,85 zł w Warszawie. Na podwyżki złożyły się wyższe ceny papryki i sera gouda.

Sieć Mila, która w styczniu 2015 roku, wydzieliła się ze struktur Polomarketu, proponowała w ostatni weekend ceny od 268,97 zł w Bydgoszczy do 271,12 zł w Warszawie. Miesiąc temu było Mila proponowała ceny od 259 zł w Krakowie do 267,59 zł w Warszawie, co oznacza podwyżkę od 3 do 10 zł w zależności od miasta. W listopadzie w Mili droższa była papryka, wygasła też promocja na ser gouda.

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl i taketask.pl. Badanie wykonano w weekend 20-22 listopada 2015 roku.

Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminach znanych tylko redakcji. Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • adan 2015-11-26 14:15:12

    jeszcze podatku nie wprowadzili a juz ceny do góry

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,03

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7997

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 560100

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.