Koszyk cen: Supermarkety idą drogą hipermarketów. Stawiają na krótkotrwałe, lokalne promocje

Autor: dlahandlu.pl 24 kwietnia 2013 14:08

Koszyk cen: Supermarkety idą drogą hipermarketów. Stawiają na krótkotrwałe, lokalne promocje

Jak wynika z analizy Koszyka cen dlahandlu.pl różnice między sieciami supermarketów dla większości badanych miast sięgają ok. 10-12 zł. Dla porównania, w tak zwartym formacie jakim są dyskonty, ta różnica jest większa i dochodzi do ok. 15 zł. Obecnie supermarkety w pogoni za dobrym postrzeganiem cenowym stawiają na obniżki cen w poszczególnych miastach lub lokalizacjach, gdzie rywalizacja jest najbardziej zacięta, np. na Górnym Śląsku (Polomarket w marcu 2013 r.) czy w Poznaniu (Intermarche w kwietniu 2013 r.). Z kolei sieci sklepów takie jak Piotr i Paweł oraz Stokrotka stawiają na spójną politykę cenową zarówno w ujęciu terytorialnym, jak i czasowym i tutaj wahania cen dla różnych miasta, jak i z miesiąca na miesiąc są niewielkie. Rynek pokaże, która z obranych strategii skusi większą liczbę klientów.

Za pełny Koszyk 50 produktów w sieci Intermarche pod koniec kwietnia płaciliśmy od 258,58 zł w sklepie w Poznaniu  do 276,01 zł w Bydgoszczy. Oferta na zakup 50 produktów z Koszyka w sieci Intermarche pod koniec marca kształtowała się na poziomie 277,50 zł w Poznaniu do 280,89 zł na Górnym Śląsku. Miesiąc wcześniej podobne zakupy można było zrobić w Intermarche za 273,24 zł we wszyskich badanych przez nas miastach, Oznacza to średni spadek o ok. 10 zł w zależności od lokalizacji.

Za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle zapłacimy od 272,12 zł we wszystkich badanych miastach. Miesiąc temu podobne zakupy kosztowały w tych sklepach od 266,12 zł w Bydgoszczy do 270,22 zł na Górnym Śląsku.

Sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie 277,75 we wszystkich miastach. Jest to niewielka zmiana - wzrost cen o 2 zł mdm i o ok. 3 zł względem cen, notowanych w tej sieci w lutym 2013.

W sieci Alma Koszyk 50 produktów kosztuje obcenie od 277,75 zł w Lublinie do 286,23 zł we Wrocławiu. W marcu, przed Wielkanocą ceny w Almie były o ok. 10 zł wyższe i oscylowały od 292,60 zł w Bydgoszczy do 295,11 zł w Trójmieście. W lutym ceny w Almie wahały się od 286,38 zł do 288,72 zł w zależności od miasta, czyli podobnie jak obecnie.

W sieci Polomarket zapłacimy od 281,65 zł w Bydgoszczy do 285,15 zł w Krakowie. Miesiąc temu, przed Wielkanocą w sieci można było zrobić zakupy od 263,04 zł na Górnym Śląsku, gdzie obowiązywały ceny promocyjne, do 287,18 zł w Bydgoszczy. Oznacza to, że w bydgoskim Polomarkecie mdm. ceny spadły o ok. 6 zł, w Trójmieście spadły o ok. 3 zł, zaś na Górnym Śląsku po wygaśnieciu promocji wielkanocnych wzrosły o ok.  20 zł. 

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,59

  • Śr

    1,71

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9116

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.