Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koszyk cen: Supermarkety przyzwyczajają klientów do aktywnej polityki promocyjnej

Autor: dlahandlu.pl 23 października 2013 13:25

Koszyk cen: Supermarkety przyzwyczajają klientów do aktywnej polityki promocyjnej

Jak wynika z Koszyka cen dlahandlu.pl w dużych formatach króluje polityka krótkotrwałych promocji. Tą drogą po hipermarkatech i dyskontach ruszyły także supermarkety. Czy wpłynie to na zachowania polskich konsumentów, którzy na zakupy do danej sieci będą wybierali się tylko wtedy, gdy będzie oferowała produkty w promocyjnych cenach? To się okaże, jednak od niedawna taki trend mocno odczuwają operatorzy sieci handlowych w Portugalii. Konsumenci poszukując oszczędności kupują duże ilości produktów, także na zapas, ale tylko pod warunkiem, że są one oferowane w obniżonych cenach. Gdy ceny wracają do normalnych poziomów towar zalega na półkach.

W weekend od 18 do 20 października w sklepach Polomarket można było kupić 50 wybranych produktów z Koszyka cen od 240,77 zł w Bydgoszczy do 241,92 zł na Górnym Śląsku. Trzy tygodnie temu, w czasie niezapowiedzianego badania w Trójmieście, ceny w sklepie z logo Polomarket oscylowały wokół 283,25 zł. W czasie badania zapowiedzianego w Polomarkecie, miesiąc wcześniej, monitoring wskazywał na ceny na poziomie 247,33 zł we wszystkich badanych miastach. 

W sieci Intermarche w ostatni weekend można było zrobić zakupy od 242,73 zł na Gónym Śląsku do 252,51 zł w Bydgoszczy. W czasie niezapowiedzianego badania 27 września w Trójmieście, zanotowaliśmy ceny na poziomie 289,96 zł. W drugiej połowie września w badaniu zapowiedzianym zanotowaliśmy ceny od 245,75 zł na Górnym Śląsku do 278,66 zł w Bydgoszczy. 

W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle płaciliśmy 267,20 zł we wszystkich badanych miastach. W Trójmieście w czasie badania niezapowiedzianego  27 września, zanotowaliśmy poziom cen na poziomie 279,09. W badaniu zapowiedzianym w drugiej połowie września, monitoring wykazał, że ceny w Piotrze i Pawle za 50 produktów z Koszyka oscylował wokół 271,01 zł.

W ostatnim tygodniu sieć Stokrotka proponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 279,87 zł w Krakowie do 282 zł w większości badanych miast. W badaniu niezapowiedzianym w Trójmieście w sklepie Stokrotki 50 produktów z Koszyka można było kupić w niemal identycznej cenie 284,50 zł. Miesiąc temu w sklepach z logo Stokrotka obowiązywały ceny na poziomie 275,73 zł.

W sieci Alma Koszyk 50 produktów w ciągu ostatniego weekendu kosztował od 290,60 zł w Lublinie do 297,84 zł we Wrocławiu. W trakcie badania niezapowiedzianego z 27 września, 50 produktów z Koszyka kosztowało w Trójmieście 302,78 zł. W drugiej połowie września w trakcie badania zapowiedzianego w Almie można było kupić 50 produktów w cenie od 279,13 zł do 283,83 zł w Warszawie. 

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

Monitoring został przeprowadzony w weekend 18-20 października 2013 roku. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.