Koszyk cen: Supermarkety skupiają się na wyróżnikach oferty, nie na cenach

Autor: dlahandlu.pl 3 czerwca 2015 12:54

Koszyk cen: Supermarkety skupiają się na wyróżnikach oferty, nie na cenach

Monitoringi cenowe Koszyk dlahandlu.pl potwierdzają, że supermarkety to najmniej jednorodny format na rynku, który stawia raczej na indywidualne wyróżniki niż trzymanie podobnego do konkurencji, poziomu cen. Dlatego różnice cen w obrębie supermarketów sięgają ponad 20 zł, gdy w przypadku dyskontów nie wychodzą ponad 10 zł. Przy czym sieci stawiając na wyróżniki delikatesowe, cały czas starają się podkreślać dostępność cenową dla klientów. Na tym punkcie czułe są zwłaszcza sieci Piotr i Paweł oraz Alma.

A oto pełne porównanie cen 50 produktów w 6 sieciach supermarketów z końca maja 2015 roku:

W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle płaciliśmy od 263,87 zł w sklepie w Lublinie do 267,57 zł w placówce we Wrocławiu. Miesiąc temu ceny w Piotrze i Pawle wahały się od 272,44 zł w placówce w Trójmieście do 277,40 zł w sklepie w Bydgoszczy. Oznacza to spadek cen o ok. 10 zł na przestrzeni miesiąca.

W sieci Alma Koszyk 50 produktów w ciągu ostatniego weekendu kosztował od 271,65 zł w Krakowie do 274,96 zł w Warszawie. Oznacza to obniżkę cen o ok. 8-9 zł w zależności od miasta. W kwietniu ceny w Almie wahały się od 279,11 zł w Lublinie do 283,35 zł w Trójmieście.

W sklepach Intermarche można było zrobić zakupy 50 produktów od 272,8 zł w Poznaniu do 289,3 zł w Bydgoszczy. W tej sieci zwiększyła się rozpiętość cen między poszczególnym placówkami, przy czym większość sklepów z logo Intermarche oferowało zakupy 50 produktów za ok. 280 zł.  W kwietniu ceny w sklepach Intermarche wahały się od 276,51 zł w Krakowie do 287,17 zł w Bydgoszczy.

Sieć Mila, która w styczniu 2015 roku, wydzieliła się ze struktur Polomarketu, proponowała ceny od 273,76 zł w Krakowie do 275,76 zł w Warszawie. Był to przedział cen bardzo zbliżony względem stanu z kwietnia 2015, gdy ceny wahały się od 274,95 zł w Warszawie do 275,15 zł w Krakowie.

W sklepach z logo Polomarket w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić płacąc 285,46 zł. Miesiąc temu ceny w Polomarketach były o kilka złotych niższe i wynosiły od 278,49 zł w Bydgoszczy do 279,81 zł w Trójmieście.

Z kolei sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie 286,26 zł, czyli o 5 zł drożej niż w kwietniu, gdy podobne zakupy kosztowały 281,49 zł.

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl i taketask.pl. Badanie wykonano w weekend 29-31 maja 2015 roku.

Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminach znanych tylko redakcji. Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,59

  • Śr

    1,71

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9116

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.