Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koszyk cen: Supermarkety starają się wykorzystać opinię taniości, na którą pracowały w 2013 roku

Autor: dlahandlu.pl 12 marca 2014 12:03

Koszyk cen: Supermarkety starają się  wykorzystać opinię taniości, na którą pracowały w 2013 roku

Jak wynika z monitorigów Koszyka cen dlahandlu.pl, 2013 rok upłynął sieciom handlowym na walce o zaistnienie w świadomości klienta jako tani sklep. Jednak działania takie okazały się dla firm handlowych bardzo kosztowne, bo musiały one rezygnować ze znacznej części swojej marży. Dlatego badania z poczatku 2014 roku wskazują, że większość sieci po zbudowaniu wizerunku "taniości" rusza obecnie po odzyskanie marż i stosuje wyższe poziomy cen.

W weekend od 7 do 9 marca w sklepach Intermarche można było zrobić zakupy 50 produktów od 266,71 zł na Górnym Śląsku do 276,33 zł w Bydgoszczy. Jest to o kilka złotych taniej niż miesiąc temu. Jednocześnie pod koniec 2013 roku w sklepach Intermarche ceny wahały się od 231,85 zł na Górnym Śląsku przez 234,40 zł i 236,38 zł w Poznaniu i Trójmieście do 278,77 zł w Bydgoszczy.

W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle płaciliśmy od 273,92 zł w Bydgoszczy do 278,52 zł w Warszawie. To także o kilka złotych taniej niż miesiąc temu, gdy ceny wahały się od 277,24 zł w Bydgoszczy do 280,88 zł we Wrocławiu. W listopadzie 2013 roku ceny w tej sieci oscylowały wokół 267 zł w większości badanych miast.

W Polomarkecie w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić za 274,61 zł we wszystkich badanych miastach. Jest to obniżka o 15-20 zł w porównaniu z luty, gdy 50 produktów kosztowało tu od 290,21 zł w Warszawie do 294,21 zł w Trójmieście. Pod koniec listopada Polomarket stosował promocyjne ceny na 50 produktów na poziomie ok. 251 zł we wszystkich badanych miastach.

W sieci Alma Koszyk 50 produktów w ciągu ostatniego weekendu kosztował od 285,01 zł w Krakowie do 290,39 zł na Górnym Śląsku. Są to podobne ceny do tych zanotowanych w Almie w lutym 2014 roku (282,40 zł w Krakowie do 289,51 zł na Górnym Śląsku), a także w listopadzie 2013 roku (od 285,50 zł w Lublinie do 297,78 zł we Wrocławiu).

W ostatnim tygodniu sieć Stokrotka proponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 297,79 zł na Górnym Śląsku do 301,15 zł w Trójmieście. To także oznacza stabilizację cen na przestrzeni miesiąca, gdyż w lutym w Stokrotkach ceny oscylowały od 296,52 zł w Warszawie do 303,91 zł w Bydgoszczy. W listopadzie 50 produktów w Stokrotce można było kupić za ok. 286 zł.

Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminanach znanych tylko redakcji.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.
Badnie wykonano w weekend 7- 9 marca 2014 roku

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • olo 2014-03-12 21:00:07

    a gdzie sklep biedoty polskiej (wg Jarka K) biedronka?

  • Marta 2014-03-12 15:13:34

    I dlatego przestałam kupować w hipermarketach.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.