Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Koszyk cen: Supermarkety stawiają na budowanie lojalności zamiast cięcia cen

Autor: dlahandlu.pl 18 czerwca 2014 13:33

Koszyk cen: Supermarkety stawiają na budowanie lojalności zamiast cięcia cen

Jak wynika z monitoringów Koszyka cen dlahandlu.pl w 2014 roku sieci supermarketów bardziej niż na cenie zaczęły skupiać się na akacjach budujących lojalność klientów. Kryzysowy 2013 rok pokazał bowiem, że sprzedaż promocyjna jedynie nakręca klientów do poszukiwania coraz lepszych ofert na rynku i jest krótkowzroczna - klienci podążają bowiem za najlepszą okazją cenową a nie za marką sklepu. Ten rok sieci supermarketów zechcą poświęcić na działania budujące przywiązanie konsumentów do ich szyldu, bowiem od lat największą bolączką polskiego handlu jest nielojalny klient, polujący na promocje.


W weekend od 13 do 15 czerwca w sklepach Intermarche można było zrobić zakupy 50 produktów od 268,76 zł na Górnym Śląsku do 284,79 zł w Bydgoszczy. Miesiąc temu ceny w tej sieci wahały się od 271,43 zł na Górnym Śląsku do 282,40 zł w Bydgoszczy. Sieć stara się pozyskać lojalnych klientów angażując się w lokalne akcje społeczne: budowę placów zabaw, wspomaganie akcji krwiodawstwa czy profilaktyczne akcje zdrowotne.

W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle płaciliśmy od 276,49 zł w Poznaniu do 279,90 zł we Wrocławiu. Miesiąc temu ceny w tej sieci wahały się od 274,57 zł w Lublinie do 284,40 zł na Górnym Śląsku. Piotr i Paweł stara się pozycjonować, jako sieć dla aktywnych konsumentów, dlatego na fali popularności biegania firma ruszyła z akcją Piotr i Paweł Biegi.

W Polomarkecie w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić od 276,53 zł w Krakowie do 291,34 zł w Trójmieście. Miesiąc temu podobne zakupy kosztowały od 289,40 zł w Warszawie do 289,72 zł we Wrocławiu. Sieć w kampanii z 2013 roku zdecydowała się na podkreślenie polskiego pochodzenia sklepów. Dodatkowo, by pozyskać sympatię klientów Polomarket angażuje się w sponsorowanie lokalnych sportowców.

W ostatnim tygodniu sieć Stokrotka proponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 284,74 zł na Górnym Śląsku do 286,74 zł m.in w Poznaniu. Miesiąc temu ceny oscylowały wokół 287,64 zł w całym kraju. W działaniach zmierzających do pozyskiwania lojalnych klientów sieć Stokrotka koncentruje się póki co na remodelingu sklepów, który jak deklaruje szefostwo zwiększa obroty placówki od kilku do kilkunastu proc. 

W sieci Alma Koszyk 50 produktów w ciągu ostatniego weekendu kosztował od 285,98 zł w Bydgoszczy do 290,64 zł w Trójmieście. Miesiąc temu podobne zakupy można było zrobić od 282,67 zł w Lublinie do 286,87 zł w Krakowie. Obecnie sieć koncentruje się na akcji "Żyj zdrowo", gdzie eksperci żywieniowi i dietetycy wyjaśniają wątpliwości konsumentów dotyczące zdrowych składników w diecie. Dodatkowo na fali zainteresowania lokalnymi smakami promuje regionalne specjały z Małopolski.

Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminach znanych tylko redakcji.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

Badanie wykonano w weekend 13-15 czerwca 2014 roku.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.