Koszyk cen: W czasach ograniczenia handlu, klienci przestają kierować się ceną

Autor: dlahandlu.pl 26 października 2018 12:22

Koszyk cen: W czasach ograniczenia handlu, klienci przestają kierować się ceną fot. PTWP

Jak wynika z analizy Koszyka cen dla handlu.pl różnica przy zakupie 50 produktów pomiędzy hipermarketami i dyskontami a sklepami osiedlowymi sięga często nawet 100 zł. W czasach ograniczenia handlu nie jest to jednak najważniejsze kryterium zakupowe. Jak zauważyli bowiem analitycy Haitong Bank, w niedziele z zakazem handlu, klienci wybierają zakupy impulsowe w mniejszych placówkach, stawiając na dostępność pożądanego produktu, a nie cenę.

Poniżej październikowe zestawienie cen w sieciach franczyzowych:

W sieci Lewiatan (Eurocash) za zakup 50 towarów z Koszyka cen dlahandlu.pl trzeba zapłacić od 295 zł w Trójmieście do 342 zł w Poznaniu. We wrześniu notowaliśmy tu ceny od 297 zł w Lublinie do 316 zł w Poznaniu. Rok temu za 50 produktów płaciliśmy od od 295,5 zł w Lublinie do 333,5 zł we Wrocławiu.

Sieć Żabka proponuje obecnie koszyk 50 produktów w cenie od 313,50 zł w Trójmieście do 333 zł w Bydgoszczy. We wrześniu badaliśmy jeszcze format Freshmarket (Żabka Polska), gdzie ceny wahały się od 331,5 zł w Warszawie do 349 zł we Wrocławiu. Zmiana podyktowana jest faktem, że coraz więcej sklepów Freshmarket zmienia logo na Żabka. Obecnie pod szyldem Freshmarket działa już tylko 250 placówek, w sieci Żabka jest natomiast ponad 5000 sklepów.

Franczyzowa sieć Carrefour Express (Carrefour) proponuje obecnie ceny od 335 zł w Lublinie do 368 zł w Trójmieście. Miesiąc temu notowaliśmy ceny na poziomie od 353 w Warszawie do 377 zł w Trójmieście. Rok temu za podobne zakupy płaciliśmy od 310 zł w Bydgoszczy do 342,5 zł na Górnym Śląsku. Oznacza to podwyżkę na poziomie 20 zł rdr.

Pełne zestawienie cen dostępne tutaj.

Różnice cenowe pomiędzy poszczególnymi miastami w przypadku sklepów osiedlowych są największe i zmieniają się najczęściej (w porównaniu do innych formatów sklepów). Wynika to przede wszystkim z formy prowadzenia placówek (franczyza) i mniejszego formatu sklepów, co automatycznie wpływa na węższą ofertę (więcej zamienników w koszyku, brak niektórych badanych towarów).

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl oraz taketask.pl w dniach 19-20 października 2018 roku. Monitoring nie objął placówek w Krakowie. Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,39

  • Śr

    3,28

  • Min

    2,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7626

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.