PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Koszyk cen: W rok sieci convenience podniosły ceny o 50 zł, supermarkety "tylko" o 10-20 zł

Autor: dlahandlu.pl 9 grudnia 2019 12:53

Koszyk cen: W rok sieci convenience podniosły ceny o 50 zł, supermarkety "tylko" o 10-20 zł

Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl podstawowe produkty w supermarketach podrożały na przestrzeni roku o 10-20 zł. W przypadku sklepów convenience , takich jak Żabka i Carrefour podwyżki te sięgają nawet 50-60 zł. Droższe są obecnie banany, jabłka, cytryny, ziemniaki, pomidory, ale także wędliny, nabiał, makarony, sól, cukier, słodycze, herbata.

A oto pełne zestawienie w ramach monitoringu cen 50 produktów w 5 sieciach supermarketów oraz 3 sieciach convenience:

Sieć Dino oferuje 50 produktów w cenie 281,5-283,5, zł czyli o 3,5-5,5 zł taniej niż w październiku br. (287 zł). Gdy sygnalnie zbadaliśmy Dino przed Wielkanocą 2019 okazało się, że Koszyk 50 produktów kosztował wówczas 278 zł, czyli na przestrzeni pół roku ceny są wyższe o 3-6 zł. Specyfika sieci Dino zakłada, że placówki zlokalizowane są na wsiach i w mniejszych ośrodkach miejskich, dlatego w Koszyku znalazły się tylko 3 lokalizacje: Górny Śląsk, Poznań i Wrocław.

W sklepach z logo Polomarket zakup 50 produktów z Koszyka to wydatek rzędu 299-300 zł podobnie jak w październiku br. Rok temu podobne zakupy były tańsze o 10 zł (288-290 zł).

W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Intermarche płaciliśmy od 302 do 307,5 zł, czyli o 5- 15 zł drożej niż w październiku br. (287- 300 zł). Rok temu w grudniu ceny wahały się od 282,5 zł do 290 zł. Oznacza to podwyżki na poziomie 17-20 zł w ujęciu rdr.

Sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie 303-304 zł względem 298,5 zł w październiku. Oznacza to wzrost cen o 5 zł mdm. Rok temu w tej sieci podobne zakupy kosztowały 280-286 zł, co oznacza wzrost cen o 18-20 zł w ujęciu rdr.

Z kolei w sieci Lewiatan (Eurocash) za zakup 50 towarów z Koszyka cen dlahandlu.pl trzeba zapłacić od 310,5 do 346,5 zł. We wrześniu sieć proponowała zakupy za 303 zł - 331 zł. Oznacza to skok cen o 7 -15 zł w ujęciu mdm. Rok temu notowaliśmy ceny od 292 do 330 zł, czyli obecnie jest o 16-18 zł zł drożej niż rok temu.

W Piotrze i Pawle za 50 produktów z Koszyka płacimy od 327 do 339 zł względem 318 - 330 zł w październiku. Rok temu podobne zakupy oznaczały wydatek rzędu 310 zł - 321 zł. Oznacza to wzrost cen o 9 zł w ujęciu mdm. oraz 17 zł rdr.

Sieć Żabka proponuje obecnie koszyk 50 produktów w cenie od 370 do 398,5 zł. W październiku ceny wahały się od 377 zł na Górnym Śląsku do 386 zł w Trójmieście, a rok temu od 320 zł w Trójmieście do 336 zł w Bydgoszczy. Oznacza to skok cen o 12 zł w ujęciu mdm. i aż o 50-60 zł w ujęciu rdr. W ostatnim roku Żabka przechodziła zmianę layoutu, co jak widać przełożyło się także na zmianę polityki cenowej.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,62

  • Śr

    4,56

  • Min

    3,12

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7189
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.