Koszyk cen: W Żabce ceny pną się nieznacznie, ale konsekwentnie w górę

Autor: dlahandlu.pl 18 marca 2019 14:23

Koszyk cen: W Żabce ceny pną się nieznacznie, ale konsekwentnie w górę fot. shutterstock

Na przestrzeni roku w sklepach osiedlowych potaniało masło, jaja i cukier, a także jabłka. Nie zmienia to jednak faktu, że za zakupy w płacimy ciągle od 300 zł w Lewiatanie do 380 zł w Carrefour Express. W Żabce na przestrzeni ostatnich miesięcy większość artykułów (płatki, jogurt, pieczywo, czekolada, piwo, sok, sól, cukier, banany) podrożała o kilkanaście/ kilkadziesiąt groszy. Dla klienta zmiana jest niemal niezauważalna, jednak ogólna kwota za zakupy rośnie o ok. 10 zł mdm. Sieć inwestuje w nowy format "galaxy", w którym działa obecnie ponad 3100 sklepów.

Pełne zestawienie cen dostępne tutaj.

W sieci Lewiatan (Eurocash) za zakup 50 towarów z Koszyka cen dlahandlu.pl trzeba zapłacić od 305 zł w Lublinie do 332 zł w Poznaniu. W styczniu ceny w tej sieci wahały się od 304 zł w Lublinie do 332 zł w Poznaniu, a rok temu od 296 zł w Krakowie do 340,10 zł w Warszawie.

Sieć Żabka proponuje obecnie koszyk 50 produktów w cenie od 362 do 369 zł względem 353 - 365 zł w styczniu br. Rok temu za podobne zakupy we Freshmarketach (Żabka Polska) płaciliśmy od 336 do 351 zł. Oznacza to podwyżkę na poziomie ok. 10 zł mdm. o ok. 15-30 zł w ujęciu rdr.

Franczyzowa sieć Carrefour Express (Carrefour) proponuje obecnie ceny od 366,5 zł do 384 w zależności od miasta. W styczniu ceny wahały się od 365 zł w Poznaniu do 376 zł w Lublinie. Rok temu notowaliśmy ceny od 344 zł na Górnym Śląsku do 381,37 zł w Trójmieście. Oznacza to stabilizację mdm. i podwyżkę dolnego progu zakupów o 20 zł.

Różnice cenowe pomiędzy poszczególnymi miastami w przypadku sklepów osiedlowych są największe i zmieniają się najczęściej (w porównaniu do innych formatów sklepów). Wynika to przede wszystkim z formy prowadzenia placówek (franczyza) i mniejszego formatu sklepów, co automatycznie wpływa na węższą ofertę (więcej zamienników w koszyku, brak niektórych badanych towarów).

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl oraz taketask.pl w dniach 8-9 marca 2019 roku. Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 1185
Ilość aktualnych ofert: 98942

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.