KPMG: Atrakcyjna obniżka nie wystarczy, żeby wygrać walkę o klientów

Autor: pr, dlahandlu.pl 15 lutego 2017 09:30

Blisko jedna trzecia polskich konsumentów cyfrowych skorzystała z promocyjnych ofert dostępnych w różnych kanałach sprzedaży pod koniec 2016 roku. Aż 70% z nich na promocyjne zakupy udało się do tradycyjnych sklepów stacjonarnych, mimo posiadania praktycznie nieprzerwanego dostępu do internetu. Dla ok. 40% badanych cena nie była decydującym czynnikiem wyboru sprzedawcy – nawet w czasie obniżek bardziej liczy się dla nich oferowany asortyment i dobre doświadczenia podczas poprzednich zakupów. Ponadto co najmniej 40% konsumentów cyfrowych poszukuje opinii przed realizacją zakupu - wynika z raportu KPMG „Promocje oczami klienta – czy faktycznie działają?”.

40% kupujących w ramach promocji skorzystało z wyprzedaży posezonowych

Mniej niż 7% kupujących w trakcie promocji zdecydowało się na zrobienie zakupów w Czarny Piątek, a jeszcze mniejsze zainteresowanie wzbudził Cyfrowy Poniedziałek, w ramach którego zakupy zrobiło niecałe 2% badanych. Największą popularnością cieszą się nadal wyprzedaże posezonowe, z których skorzystało ponad 40% kupujących w czasie promocji. Choć na co dzień konsumenci cyfrowi mają nieprzerwany dostęp do internetu i urządzeń mobilnych, aż 70% z nich na promocyjne zakupy udało się do sklepów osobiście. Największą popularnością w trakcie przecen wśród badanego asortymentu cieszyło się obuwie – 56% konsumentów cyfrowych kupujących buty skorzystało z promocyjnej oferty. W ramach promocji Polacy chętnie kupowali też odzież i bieliznę (45% kupujących takie produkty), elektronikę i sprzęt AGD (29%). Co ciekawe, z promocji skorzystało mniej niż 10% kupujących sprzęt sportowy.
Niska popularność akcji promocyjnych takich jak Czarny Piątek i Cyfrowy Poniedziałek wynika częściowo z ich ograniczonej skali – wielu sprzedawców obejmowało przeceną jedynie wybrane produkty, a sam rabat rzadko przekraczał poziom rzędu 50%. Warto również zaznaczyć, że wpływ na atrakcyjność poszczególnych kategorii w zakupach promocyjnych Polaków może mieć działalność globalnych sklepów online, które kuszą nas o wiele korzystniejszymi ofertami niż rodzimi sprzedawcy. Przykładem takiego działania może być niemiecki oddział firmy Amazon, który w Czarny Piątek za pośrednictwem swojego polskojęzycznego sklepu online oferował bezpłatną wysyłkę zakupów między innymi do klientów z Polski – mówi Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,98

  • Śr

    8,06

  • Min

    4,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8016

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.