KPMG: W przejęciach i fuzjach sieci handlowe widzą szansę na szybką transformację biznesu

Autor: dlahandlu.pl 6 grudnia 2018 12:31

KPMG: W przejęciach i fuzjach sieci handlowe widzą szansę na szybką transformację biznesu Fot. Shutterstock.com

Kanał e-commerce odgrywa coraz większą rolę w strukturze sprzedaży produktów spożywczych. W USA odsetek kupujących za pośrednictwem sieci wynosi obecnie 48 proc., respondenci badania KPMG „Is there a new recipe for CPG success?” wskazują jednak, iż w 2019 roku zakupów online będzie dokonywało już 59 proc. konsumentów. Gwałtowny wzrost wynikać może z szybkiego rozwoju i upowszechniania nie tylko samych technologii cyfrowych, ale przede wszystkim rozbudowy infrastruktury sprzedawców, którzy zrozumieli, że kanały cyfrowe dają im szansę rozszerzania swoich możliwości sprzedażowych.

Konieczność transformacji modeli biznesowych przez sieci handlowe, która wynika z coraz większej cyfryzacji klientów, powodować będzie w najbliższej przyszłości kolejną falę przejęć i połączeń na rynku. Z badania KPMG przeprowadzonego wśród zarządów globalnych sieci handlowych i producentów wynika, iż to właśnie w przejęciach i fuzjach zarządzający widzą szansę na szybką transformację swoich modeli biznesowych. Ich zdaniem zmiany organiczne mogą okazać się zbyt wolne w stosunku do dynamicznie zmieniającego się rynku i konsumentów. Najwięksi gracze decydują się również na tworzenie środowisk, które umożliwią rozwój startupów budujących nowoczesne cyfrowe systemy wsparcia sprzedaży.

Od producentów i sprzedawców dóbr konsumpcyjnych wymaga się poważnej rewizji swoich modeli działania, bowiem samo uruchamianie i rozwój kanałów cyfrowych może okazać się niewystarczające. Zmiany dokonujące się na rynku stanowią ogromne wyzwanie dla całego łańcucha wartości na rynku dóbr konsumpcyjnych. Sieci handlowe czekają istotne inwestycje w rozwój systemów sprzedaży online z jednoczesnym utrzymaniem obecnej infrastruktury sklepowej oraz atrakcyjną ofertą cenową dla konsumentów. Ponadto może to doprowadzić do sytuacji, w której dostawcy i sieci handlowe będą musiały znaleźć inne modele współpracy, pozwalające im na funkcjonowanie w nowej rzeczywistości. Można się więc spodziewać znacznego rozwoju wspólnych przedsięwzięć dużych marek produktowych i sieci handlowych adresowanych przede wszystkim do odbiorców w kanałach cyfrowych.

– Badając zachowania konsumenckie również w Polsce obserwujemy wzrost udziału kanałów cyfrowych w sprzedaży. Widać to przede wszystkim w sektorze modowym. Jak wynika z raportu KPMG na temat rynku mody w Polsce, już 74% respondentów wskazało, iż kupowało odzież lub obuwie przez internet. Wartościowo udział sprzedaży odzieży w internecie kształtuje się na relatywnie niskim poziomie ok. 10%, jednak jej wartość wzrasta o 20% każdego roku. Są to już wielkości, których nie może ignorować żaden z detalistów lub producentów – mówi Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce.

Zmiany zachodzące na rynku będą również wymuszały innego rodzaju podejście do badania i segmentacji kupujących. Marki produktowe, jak i detaliści będą musieli – budując swoje strategie komunikacyjne, promocyjne czy sprzedażowe – uwzględnić również zaawansowanie konsumentów w wykorzystywaniu technik cyfrowych w procesie zakupowym. Na podstawie wyników prowadzonych badań, KPMG wyróżnia 4 grupy konsumentów bazujące na ich zaawansowaniu w dokonywaniu zakupów online.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6022

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.