Krajobraz e-commerce nad Wisłą - Warszawa rządzi, Pomorze w ogonie

Autor: dlahandlu.pl 12 maja 2016 11:59

Krajobraz e-commerce nad Wisłą - Warszawa rządzi, Pomorze w ogonie Fot. za Shutterstock.com

Czy polskie sklepy internetowe wraz ze swoimi punktami sprzedaży stacjonarnej są równo rozrzucone po całym kraju, czy skoncentrowane w największych lub najzamożniejszych miastach?  W raporcie uwzględnione zostały główne siedziby stu najpopularniejszych sklepów internetowych współpracujących z porównywarką cen idealo w Polsce.

Już jeden rzut oka na wyniki badań wystarczy, by móc stwierdzić, że pomiędzy poszczególnymi województwami istnieją wyraźne różnice. Podczas gdy na mazowieckie przypada 24% wszystkich ujętych w badaniach sklepów internetowych, w pomorskim, warmińsko-mazurskim i lubelskim odsetek ten wynosi zaledwie 1%. Na sto sklepów internetowych w całym warmińsko-mazurskim, lubelskim i pomorskim przypada tylko po jednej ich siedzibie.

Tuż za województwem mazowieckim pod względem największej ilości sklepów internetowych plasują się Śląsk z 16%, Wielkopolska z 15% oraz Małopolska z 11%. Stosunkowo wysoki odsetek sprzedawców internetowych, wahający się między 4-7% zanotowano również w zachodniopomorskim, dolnośląskim oraz świętokrzyskim. W pozostałych województwach nie przekracza on 3%.

Dominację Mazowsza zaobserwować można także w wynikach badania idealo dotyczących poszczególnych miast – w samej Warszawie swoją siedzibę ma aż jedna piąta (21%) sklepów internetowych. Na kolejnych miejscach w pierwszej piątce plasują się Kraków z 11%, Poznań z 9%, Wrocław z 6% oraz Szczecin z 4%.

Jak wykazują badania idealo, wielkość miasta nie zawsze idzie w parze z gospodarnością jego mieszkańców. Przykładem tego może być Złotów, który zamieszkuje około 18 tysięcy osób. W mieście tym znajduje się 3% uwzględnionych w badaniu idealo sklepów internetowych. Taki sam odsetek przypada na Białystok, w którym żyje prawie 300 tysięcy ludzi, czyli aż 16 razy więcej niż w Złotowie.

W 18-tysięcznym Złotowie swoją siedzibę mają trzy sklepy internetowe. To tyle samo, co w 16-krotnie większym Białymstoku. Najmniejszą miejscowością, w której zarejestrowany jest jeden ze stu najpopularniejszych sklepów współpracujących z idealo, jest Łozienica. Wieś ta liczy sobie zaledwie 65 mieszkańców. Gdyby ten stosunek ilości mieszkańców miejscowości do prowadzonych w niej sklepów przełożyć na 1,7-milionową Warszawę, musiałoby w niej być zarejestrowanych ponad 26 tysięcy internetowych sprzedawców.

W Łozienicy na wszystkich 65 mieszkańców przypada jeden sklep internetowy. To tak, jakby w Warszawie musiałoby ich być ponad 26 tysięcy. Wśród dziesięciu największych miast w Polsce w zestawieniu idealo zabrakło natomiast Gdańska, liczącego sobie ponad 460 tysięcy mieszkańców oraz Lublina z ponad 340 tysiącami. Wśród zbadanych przez idealo sklepów nie znalazł się ani jeden, który byłby zarejestrowany w jednym z tych miast. Zaskakuje też wynik trzeciej co do ilości mieszkańców Łodzi oraz ósmej Bydgoszczy – w obu tych dużych miejscowościach znajduje się po jednym sklepie, czyli tyle co w małej Łozienicy.

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,28

  • Min

    4,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9191

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.