Kto rządził w handlu w I półroczu? Prześwietlamy sprawozdania finansowe

Autor: dlahandlu.pl 30 sierpnia 2019 10:52

Kto rządził w handlu w I półroczu? Prześwietlamy sprawozdania finansowe Fot. Shutterstock.com

Handel detaliczny w tym roku mierzy się m.in. z trzema niehandlowymi niedzielami oraz presją płacową i kadrową. Podczas gdy część detalistów szuka miejsca na nowe lokalizacje, inni zmagają się ze spadającą sprzedażą i szukają nowych, skutecznych strategii. Kto radzi sobie najlepiej? Zaglądamy w półroczne sprawozdania finansowe spółek.

Carrefour

Sprzedaż sieci Carrefour w Polsce w drugim kwartale br. wyniosła 534 mln euro, co oznacza wzrost LfL o 5,7 proc. W ciągu pierwszego półrocza sprzedaż brutto wyniosła 1,028 mld euro (ok. 4,4 mld zł według średniego kursu euro), co oznacza wzrost LfL o 4,4 proc.
Sprzedaż całej Grupy w pierwszym półroczu to 38,7 mld euro (wzrost LfL o 3,5 proc.). a sprzedaż na rodzimym rynku detalisty wyniosła 18,75 mld euro (wzrost LfL o 0,8 proc.). Na koniec pierwszego półrocza Grupa miała w naszym kraju 862 sklepy (89 hipermarketów, 152 supermarketów i 621 sklepów typu convenience). Na koniec 2018 r. detalista prowadził w Polsce 850 placówek (89 hipermarketów, 152 supermarkety i 609 sklepów convenience). Oznacza to, że w ciągu 6 miesięcy 2019 r. Carrefour powiększył się w Polsce o 12 sklepów convenience.

Grupa Muszkieterów

Pierwsze sześć miesięcy 2019 roku Grupa Muszkieterów zakończyła obrotami w wysokości ponad 3,72 miliarda złotych, czyli o prawie 5 proc. więcej rdr (3,6 mld zł w I pół 2018). Obroty Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw wyniosły odpowiednio blisko 2,5 miliarda zł, czyli tyle samo co obecnie, a Bricomarché prawie 1,23 mld zł (1,1 mld zł w I pół. 2018).
Intermarché w drugim kwartale wygenerowała wzrost obrotów o ponad 7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Optymalizacja tego szyldu wciąż trwa.
Sieć zamknęła w I półroczu trzy supermarkety: w Rudzie Śląskiej, Krzemieńcu oraz Lubinie. Intermarché ma ok. 210 sklepów.

Spar

Sieć SPAR Polska zaraportowała wzrost w pierwszej połowie roku o 5,56 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r., ale nie podano ile wynoszą przychody.
 – Wzrost pokazuje siłę konceptu SPAR Polska wspierającego lokalnych producentów i dostawców, przedsiębiorczość lokalnych właścicieli sklepów skupionych w systemie franczyzowym oraz skuteczność, pomimo okresowych trudności, przestawienia się sieci na większe niż w przeszłości korzystanie z wyselekcjonowanych partnerów hurtowych, zapewniających dostawy dla sklepów do czasu pozyskania inwestora – komentowała sieć. Spar to ok. 220 placówek.

W 2018 r. globalna sprzedaż sieci wyniosła 35,8 mld euro, co stanowi wzrost o 5,4 proc. przy stałej podstawie walutowej. Polska wygenerowała w tym okresie obroty w wysokości 263 mln euro (ponad 1,1 mld zł, był to wzrost o 7,8 proc. rdr) .


  • Franek 2019-08-30 11:38:42

    A jakie wyniki ma Sieć Piotr i Paweł w I półroczu? LFL pewnie z minus 50...sklepy puste jak bęben cenny z kosmosu niby jest inwestor ale to cały czas niby

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 827
Ilość aktualnych ofert: 437258

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.