Kto rządził w handlu w I półroczu? Prześwietlamy sprawozdania finansowe

Autor: dlahandlu.pl 30 sierpnia 2019 10:52

Kto rządził w handlu w I półroczu? Prześwietlamy sprawozdania finansowe Fot. Shutterstock.com

Handel detaliczny w tym roku mierzy się m.in. z trzema niehandlowymi niedzielami oraz presją płacową i kadrową. Podczas gdy część detalistów szuka miejsca na nowe lokalizacje, inni zmagają się ze spadającą sprzedażą i szukają nowych, skutecznych strategii. Kto radzi sobie najlepiej? Zaglądamy w półroczne sprawozdania finansowe spółek.

Eurocash

Przychody Grupy Eurocash w drugim kwartale 2019 r. sięgnęły 6,44 mld zł i były o blisko 12 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2018 r. W całym pierwszym półroczu tego roku skonsolidowana sprzedaż wyniosła 11,92 mld zł, co oznacza wzrost o 11 proc. r/r.
W segmencie hurtowym Grupa zanotowała w drugim kwartale 2019 r. wzrost sprzedaży o ponad 6% r/r do 4,89 mld zł, a w całym pierwszym półroczu br. sprzedaż tego segmentu sięgnęła 8,99 mld zł, czyli o ponad 5% więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż zrealizowana przez sieć hurtowni Eurocash Cash&Carry wzrosła w pierwszym półroczu br. o 2% r/r. W związku z tym, że liczba placówek w tym formacie nie zmieniła się (pod szyldem Eurocash Cash&Carry funkcjonuje obecnie 180 hurtowni, tyle samo co na koniec I kw.), wzrost sprzedaży LFL był na tym samym poziomie. Liczba sklepów zrzeszonych w sieci abc, które są głównymi klientami formatu Cash&Carry, na koniec pierwszego półrocza br. wynosiła 8 753, czyli o 45 więcej niż na koniec 2018 r. Liczba sklepów partnerskich oraz franczyzowych zorganizowanych w ramach sieci Groszek, Euro Sklep, Lewiatan oraz PSD (Gama) na koniec czerwca 2019 r. wynosiła 5 040 placówek, co oznacza spadek o 15 placówek względem I kw. br. i przyrost o 16 sklepów na przestrzeni półrocza br.

W segmencie detalicznym w drugim kwartale 2019 r. Grupa Eurocash osiągnęła ponad 34-proc. wzrost sprzedaży do blisko 1,5 mld zł, a w całym pierwszym półroczu sprzedaż Detalu zwiększyła się o prawie 36% r/r do 2,83 mld zł. Wzrosty te w dużej mierze wynikają z konsolidacji sieci ponad 180 supermarketów Mila oraz 25 sklepów Lewiatan (należących do spółki Partner) przejętych odpowiednio w czerwcu ubiegłego roku oraz marcu bieżącego roku. Akwizycje te dołożyły do sprzedaży Grupy Eurocash w pierwszej połowie tego roku ponad 620 mln zł.

Nie wszyscy detaliści podali półroczne wyniki. Dla porównania prezentujemy więc wyniki roczne za 2018 rok.

Piotr i Paweł

Spółka Piotr i Paweł SA wygenerowała w 2018 roku przychody w wysokości 506 mln zł. Spółka zanotowała stratę na poziomie 14,5 mln zł. Druga ze spółek Grupy - Piotr i Paweł Detal uzyskała przychody na poziomie 577,11 mln zł (strata to blisko 82,4 mln zł).


  • Franek 2019-08-30 11:38:42

    A jakie wyniki ma Sieć Piotr i Paweł w I półroczu? LFL pewnie z minus 50...sklepy puste jak bęben cenny z kosmosu niby jest inwestor ale to cały czas niby

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,62

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 818
Ilość aktualnych ofert: 431880

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.