Kto rządził w handlu w I półroczu? Prześwietlamy sprawozdania finansowe

Autor: dlahandlu.pl 30 sierpnia 2019 10:52

Kto rządził w handlu w I półroczu? Prześwietlamy sprawozdania finansowe Fot. Shutterstock.com

Handel detaliczny w tym roku mierzy się m.in. z trzema niehandlowymi niedzielami oraz presją płacową i kadrową. Podczas gdy część detalistów szuka miejsca na nowe lokalizacje, inni zmagają się ze spadającą sprzedażą i szukają nowych, skutecznych strategii. Kto radzi sobie najlepiej? Zaglądamy w półroczne sprawozdania finansowe spółek.

Lidl i Kaufland

Lidl (Grupa Schwarz) generuje w naszym kraju przychody na poziomie 18,3 mld zł, co czyni go trzecim detalistą w naszym kraju (pierwszym jest właściciel Biedronki, drugim Eurocash). Lidl rośnie w tempie około 50 sklepów rocznie i zbliża się do pułapu 700 sklepów.
W roku finansowym 2018 Lidl osiągnął przychody w wysokości 81,2 mld euro, z czego 22,7 mld euro wygenerował oddział niemiecki. Pierwsze półrocze 2019 r. było dość pracowitym okresem dla Lidla w Polsce. Sieć postawiła w tym czasie na nowy kanał sprzedaży, program lojalnościowy, rozwój sieci dystrybucji i podwyżki dla pracowników.

W skład Grupy Schwarz wchodzi także Kaufland. Globalne przychody tej sieci sklepów wzrosły w 2018 roku o 1,6 proc., do kwoty 22,6 mld euro. Przychody spółki Kaufland Polska Supermarkety wyniosły w zeszłym roku 9,9 mld zł (ok. 2,31 mld euro), co oznacza spadek o 3,3 proc. rdr. Kaufland ma w Polsce 212 sklepów.

Tesco

Na koniec roku finansowego 2018/19 sieć Tesco miała w Polsce 348 sklepów (63 dużych hipermarketów, 70 hipermarketów kompaktowych, 214 supermarketów i 1 sklep typu convenience). Sieć podała, że polski oddział sprzedał towary za 1,9 mld funtów (ok. 9,3 mld zł), ale strata operacyjna wyniosła 11 mln funtów (ok. 55 mln zł - kurs z końca lutego).
W tym roku sieć postanowiła poczynić drastyczne zmiany polegające na skoncentrowaniu swoich działań w Polsce na formatach mniejszych sklepów, zamknięciu kolejnych nierentownych placówek, sprzedaży 8 dużych hipermarketów i redukcji asortymentu.

Żabka

Przychody spółki Żabka Polska wyniosły w ubiegłym roku ponad 7 mld zł wobec 6,57 mld zł rok wcześniej.
Sieć Żabka miała na koniec 2018 r. około 5,4 tys. placówek, z czego 3100 w nowym formacie. Sklepy po remodelingu, określane wewnątrz firmy jako format galaxy, przyciągają do sklepów nawet 30 proc. nowych klientów. Na koniec grudnia 2017 roku do sieci należało 4900 sklepów. W rok Żabce przybyło 500 placówek. Do końca tego roku w sieci ma działać ok. ponad 6 tys. sklepów. Sieć szacuje, że potencjał rozwoju to nawet 10,5 tys. sklepów.


  • Franek 2019-08-30 11:38:42

    A jakie wyniki ma Sieć Piotr i Paweł w I półroczu? LFL pewnie z minus 50...sklepy puste jak bęben cenny z kosmosu niby jest inwestor ale to cały czas niby

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,62

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 818
Ilość aktualnych ofert: 431880

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.