KZSM: Zachowanie sieci handlowych groźniejsze dla mleczarstwa niż rosyjskie embargo

www.portalspozywczy.pl 17 kwietnia 2015 19:39

KZSM: Zachowanie sieci handlowych groźniejsze dla mleczarstwa niż rosyjskie embargo Waldemar Broś, prezes KZSM

Zachowanie wielkich sieci handlowych, to, co zaczynają robić, jest groźniejsze dla polskiego mleczarstwa niż embargo rosyjskie. Żądań sieci Biedronka, która domaga się natychmiastowego obniżenia cen produktów mleczarskich, nie można nazwać inaczej niż bezczelną arogancją - powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Waldemar Broś, prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich.

Rozmawiałem dzisiaj z prezesem największej polskiej mleczarni - Mlekovity. Dariusz Sapiński powiedział mi, że spółdzielnia z Wysokiego Mazowieckiego kategorycznie nie zgodziła się na żądania natychmiastowego obniżenia cen. Inne spółdzielnie także nie będą się zgadzać - powiedział Waldemar Broś. - Jak można żądać, mimo trwania wcześniej podpisanych umów handlowych, tak dużego obniżenia cen. Ponadto argumentem jest zniesienie kwot. Minęło dopiero kilka dni, jeszcze nie ma żadnych reakcji rynku, jeszcze nie ma żadnych wiarygodnych kalkulacji, jak rynek może się zachować. W tej sytuacji taka argumentacja to zwykła, niebywała arogancja i bezczelność - poskreśla Waldemar Broś. Nie można żądać obniżki cen w trzy dni! Po moim piśmie w tej sprawie, Biedronka zawiesiła sankcje, czyli nie zaprzestała współpracy z tymi dostawcami, którzy nie chcieli obniżyć cen - dodał.

Zdaniem prezesa Brosia, oczywiście produkcja może wzrosnąć zarówno w Polsce, jak i w Europie, a w konsekwencji, ceny mogą spaść, ale wcale nie musi się tak stać. Zwraca uwagę na stale rosnący popyt światowy na produkty mleczarskie. - Jeśli popyt będzie rósł, to nie będzie spadku ceny mleka, nawet, gdy produkcja wzrośnie - mówi szef KZSM.

W jego opinii, współpraca z sieciami wymaga regulacji ustawowych. Zaznacza, że Biedronka nie chciała podjąć żadnej dyskusji merytorycznej. KZSM od trzech miesięcy proponuje zorganizowanie spotkania nt. nowej sytuacji na rynku. - Ze strony Biedronki nie było żadnego odzewu, nie otrzymaliśmy odpowiedzi na żadne wysłane pismo - podkreśla prezes KZSM.

Działanie sieci Biedronka wymaga zdecydowanych działań ze strony rządowej. Jeśli nie zdyscyplinujemy współpracy z handlem, a jedyną skuteczną formą byłaby regulacja ustawowa na wzór węgierski czy czeski. Handel zachowuje się nieprzyzwoicie.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • apel 2015-04-21 20:36:56

    Apel do producentów mleka.



    Podnieście ceny dla Jeronimo i Lidla o 20%.

    Podnieście ceny solidarnie wszyscy.

    Nie dajcie się im poniżać.

  • doświadczony 2015-04-17 20:30:23

    "... nie zaprzestała współpracy z tymi dostawcami, którzy nie chcieli obniżyć cen" - no bo niby skąd w tak krótkim czasie wzięłaby towar? Biedronka doskonale wie, że lepiej sprzedawać produkt nawet z niską marżą niż wcale. Ale w dłuższej perspektywie ci dostawcy nie są raczej "bezpieczni". W końcu JM wynegocjuje nowe kontrakty, nowe korzystniejsze ceny, znajdzie nowych dostawców, albo któryś z dotychczasowych zdecyduje się zwiększyć dostawy. Tylko, że niższe ceny, przy równoczesnej chęci zwiększenia obrotów (obstawiam, że taka idea przyświeca oczekiwaniom obniżek cen zakupu),to konieczność zdecydowanego zwiększenia ilość sprzedawanego towaru. Procentowo marżę można przy tym łatwo osiągnąć większą, ale kwotowo już zdecydowanie trudniej. No i dochodzą koszty obsługi zwiększonych ilości ... magazynowanie, transport, wreszcie ktoś te butelki z mlekiem musi nadążyć ustawiać w sklepie. Nie mówię, że to nie może się opłacać, ale wymaga dobrej kalkulacji i spojrzenia przez pryzmat w wielu obszarów.



    Z drugiej strony, może takie działanie sieci handlowych będą impulsem dla mleczarzy i zapoczątkują poszukiwania niezależnych sposobów dystrybucji ich produktów, np. powrót sklepów nabiałowych w nowoczesnej formie? Wszakże historia kołem się toczy.



    Ale ja tu tak o zyskach i prowadzeniu biznesu, a przecież klient i misja zaspokojenia jego potrzeb najważniejsza.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8282

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.