Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Laserowe etykietowanie – sposobem na zmniejszenie użycia plastiku?

Autor: dlahandlu.pl 26 lipca 2018 11:30

Laserowe etykietowanie – sposobem na zmniejszenie użycia plastiku? Fot. za Edeka

Niemiecka sieć detaliczna Edeka znalazła sposób na ograniczenie plastikowych opakowań i etykiet. Firma będzie używała lasera do znakowania ekologicznych owoców i warzyw – informuje esmmagazine.com.

Według detalisty, w ten sposób będzie można uniknąć zużycia nawet 50 milionów plastikowych etykiet i kawałków folii, co stanowi około 50 ton materiału opakowaniowego.

Czcionka i logo są stosowane do owoców za pomocą lasera o wysokiej rozdzielczości. Oznacza to, że usuwane są tylko pigmenty na skórce zewnętrznej, a ​​owoc nie jest w żaden sposób uszkodzony. Według Edeki jego smak, trwałość i wygląd pozostają niezmienione.

Projekt etykietowania został uruchomiony w ramach partnerstwa na rzecz zrównoważonego rozwoju przez Edeka i World Wildlife Fund (WWF).

Edeka nie jest pierwszym europejskim sprzedawcą, który wypróbował etykietowanie laserowe. W czerwcu holenderska sieć supermarketów Jumbo wprowadziła znakowanie laserowe niektórych ekologicznych owoców i warzyw, eliminując potrzebę pakowania. Marks & Spencer wprowadził również na rynek etykiet laserowych dla awokado w połowie 2017 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,84

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.