Leszek Bać: Rynek detaliczny może zmienić pojawienie się zagranicznych inwestorów

www.portalspozywczy.pl 19 stycznia 2015 19:43

- Rynek hurtowy i detaliczny był, jest i będzie bardzo trudny. Konkurencja jest cały czas bardzo aktywna. Każdy szuka możliwości poszerzenia rynku zbytu, zwiększenia udziałów oraz możliwości rozwoju - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Leszek Bać, prezes Grupy Kapitałowej Bać-Pol.

Zdaniem prezesa Leszka Bacia na rynku pozostały już tylko firmy najbardziej doświadczone. - Rynek dokonał selekcji i weryfikacji, szczególnie tych mniejszych firm i w konsekwencji zostali tylko ci, którzy mają realną siłę i często aspiracje, aby walczyć o pozycję lidera. Zarówno na rynku ogólnopolskim, jak i na rynkach lokalnych. Z tego powodu będzie ciągła walka o klienta, ale z tym wszyscy się już pogodzili - dadaje.

Leszek Bać podkreśla, że polski rynek jest bardzo konkurencyjny i z tego powodu nie należy spodziewać się dalszej intensyfikacji konkurencji. Wiele może się jednak zmienić, jeżeli pojawi się zagraniczny inwestor. - W kuluarach mówi się o ewentualnym przejęciu Eurocashu przez firmę z RPA. Nie wiadomo także, jak będzie wyglądała sytuacja z Żabką. Jeżeli te firmy pozostaną w rękach obecnych właścicieli, to wiele się w kwestii konkurencji nie zmieni. Natomiast gdy wejdą nowe podmioty - inwestorzy ze znacznym środkami - to może wydarzyć się jeszcze wiele, a konkurencja jeszcze się zaostrzy - zaznacza Bać.

Prezes Grupy Kapitałowej Bać-Pol zauważa, że trudna sytuacja na rynku w równym stopniu dotyka firm polskich, jak i tych z kapitałem zagranicznym. - Przykładem może być los firmy EKO Holding i funduszu Advent, który wszedł do spółki z dużym kapitałem, wcześniej zdecydowanie przepłacił, a w konsekwencji sobie nie poradził - przypomina.

Poza znacznymi funduszami do dobrego funkcjonowania na rynku potrzebne jest również know-how. - Są na rynku przykłady firm o mniejszym kapitale, ale radzących sobie dobrze, gdyż wynika to z ich znajomości rynku, dobrego definiowania konkurencji oraz posiadania niezbędnego doświadczenie. Doskonałym przykłady to chociażby polskie firmy takie jak Piotr i Paweł, Polomarket, czy Topaz, które dają sobie radę znakomicie. Wymieniam tylko te firmy, których wyniki znam. Firmy Piotr i Paweł czy Polomarket to gracze krajowi, ale wspomniana sieć sklepów Topaz to firma lokalna, która działa bardzo sprawnie, stając się wzorem do naśladowania dla innych - wyjaśnia Leszek Bać.

Przeczytaj także:

Grupa Kapitałowa Bać-Pol jest jednym z największych dystrybutorów w grupie produktów FMCG w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Ania 2015-01-21 12:10:06

    Kochani, ja wam polecam gorąco książkę Pana Witolda Kieżun "PATOLOGIA TRANSFORMACJI". Polecam przede wszystkim młodszemu pokoleniu - myślę, że zrozumiecie dlaczego jest u nas w Polsce jak jest - przykra sprawa. Trzeba coś z tym wszystkim zrobić - system bez naszej pracy sam się nie naprawi.

  • Paula 2015-01-21 11:07:35

    No niestety Yarko, ale sięgasz sedna sprawy - brakuje nam specjalistycznej wiedzy, świadomości i sumienności, bo inteligencji nam nie brakuje.

  • Yarko 2015-01-21 10:57:07

    Kto bronił polskim handlowcom utworzyć sieci handlowe równe sprawne i tak szybko rozwijające się, jak Biedronka czy Lidl? Polskie markety (część z nich) to naprawdę archaiczne wytwory, na czele z MarcPolem. Chciałbym kupować w polskiej sieci, ale wymagam też jakości i komfortu, tego w wielu sklepach z polskim kapitałem nie ma.

ZOBACZ WSZYSTKIE (10)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,04

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.