Lewiatan zanotował wzrost przychodów LfL o 3,2 proc., mimo zakazu handlu w niedziele

Autor: dlahandlu.pl 23 stycznia 2019 11:02

Lewiatan zanotował wzrost przychodów LfL o 3,2 proc., mimo zakazu handlu w niedziele fot. Facebook/Lewiatan

Polska Sieć Handlowa Lewiatan zamknęła rok 2018 dobrymi wynikami, jednak wolniejszym tempem wzrostu sprzedaży niż w poprzedzających dwóch latach. Szacunkowe obroty sieci wyniosły 12,5 mld zł, tj. 9% wzrostu do ubr., podczas gdy w poprzednich dwóch latach przyrastały rokrocznie o około 11%. W ujęciu LfL obrót detaliczny wzrósł o ponad 3,2%, a liczba zrzeszanych sklepów przekroczyła 3.200.

Wejście w życie ustawy o zakazie handlu w niedzielę to zdecydowanie najważniejszy czynnik wywierający wpływ na działalność branży handlowej w 2018 roku, w tym także dla sieci Lewiatan.

Ustawa w zasadniczy sposób wpłynęła na rozwój handlu detalicznego i kondycję firm handlowych w Polsce. Zdaniem prezesa zarządu Lewiatan Holding S.A. Wojciecha Kruszewskiego nie zostały osiągnięte intencje ustawodawcy o ochronie małych i średnich sklepów. Jak wskazuje, wprowadzone regulacje mają ważny walor prospołeczny, jednak w aspekcie biznesowym okazały się korzystne głównie dla największych sieci dyskontowych i przede wszystkim stacji paliw.

Przeczytaj także:

– Ustawa w obecnym kształcie wymaga pilnych korekt oraz doprecyzowania zastosowanych w niej określeń. Ogromna liczba placówek detalicznych została wyłączona z zakazu, co narusza zasady uczciwej konkurencji oraz umożliwia, a nawet zachęca, do łatwego omijania zapisów Ustawy, czego przykładem są tysiące sklepów spożywczych, udających placówki pocztowe, czy supermarkety na dworcach – komentuje prezes Wojciech Kruszewski. – Ograniczenie handlu w niedziele spowodowało spadki obrotów, a utracone przychody w wolne od handlu niedziele nie są w pełni rekompensowane wzrostem sprzedaży w piątki, soboty, czy poniedziałki. Szacujemy, że w przypadku większych sklepów dodatkowe obroty z tych dni rekompensują zaledwie około 50% dotychczasowej sprzedaży w niedziele – dodaje prezes Kruszewski.

Mimo tej sytuacji Polska Sieć Handlowa Lewiatan zamknęła rok 2018 dobrymi wynikami, jednak wolniejszym tempem wzrostu sprzedaży niż w poprzedzających dwóch latach.

Przeczytaj także:

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • b. uczestnik narad POHiD 2019-01-28 16:37:41

    Czyli nie jest żle i co na to Faliński i POHiD

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,98

  • Śr

    7,12

  • Min

    3,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6740
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 712

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.