LfL sieci Asda w dół o 5,7 proc. W walce z Lidlem nie pomogły nawet promocje

Autor: PAP 21 maja 2016 16:57

LfL sieci Asda w dół o 5,7 proc. W walce z Lidlem nie pomogły nawet promocje fot. Asda

Brytyjska sieć hipermarketów Asda po raz siódmy z rzędu zaraportowała kwartalny spadek sprzedaży. W I kw. 2016 r. sprzedaż w porównywalnych sklepach Asda spadła o 5,7 proc. rdr.

To już siódmy kwartał z rzędu, kiedy spółka - zaliczana do tzw. "wielkiej czwórki" brytyjskich hipermarketów (obok Tesco, Sainsbury's i Morrisons) poinformowała o spadku sprzedaży.

Amerykańska sieć Wal-Mart, która od 1999 r. jest właścicielem Asdy, przyznała, że niedawna akcja obniżek cen nie zatrzymała odpływu klientów do niemieckich dyskontów Aldi i Lidl, które coraz śmielej poczynają sobie na brytyjskim rynku. Brett Biggs, główny dyrektor finansowy, poinformował, że w okresie 13 tygodni zakończonym 30 marca sklepy Asda odwiedziło o 5 proc. mniej klientów niż w analogicznym okresie rok wcześniej, a ich wydatki były mniejsze o 0,7 proc.

W obliczu klęski akcji obniżki cen, prezes Asdy Andy Clarke, postanowił skupić się na razie na poszukiwaniu oszczędności. W 95 największych sklepach sieci przeprowadzona zostanie reorganizacja przestrzeni handlowej, której część zostanie wynajęta zewnętrznym podmiotom - m.in. marce Decathlon oferującej odzież i sprzęt sportowy. Z oferty Asda znikną mało opłacalne usługi fotograficzne; zlikwidowane zostaną również punkty, w których klienci mogą zamówić pizzę.

Od początku roku pracę w Asda straciło już 750 osób - zatrudnionych zarówno w sklepach, jak i w głównej siedzibie przedsiębiorstwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    3,76

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7678

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.