Liczba asortymentu w sklepach Biedronka wzrosła o jedną czwartą

www.portalspozywczy.pl 13 maja 2015 14:27

Liczba asortymentu w sklepach Biedronka wzrosła o jedną czwartą fot. Żelazna Studio

Najnowsza analiza Instytutu ABR SESTA pokazuje, że od kwietnia ubiegłego roku do kwietnia 2015 r. liczba SKU (asortyment FMCG i produkty świeże, bez uwzględnienia produktów wystawionych w koszach) w sklepach Biedronki wzrosła blisko o jedną czwartą (o 24 proc.). Przed rokiem wynosiła 1501, by urosnąć do 1868 w kwietniu tego roku.

W ubiegłym roku oferta sieci należącej do Jeronimo Martins rosła powoli, a w sierpniu spadła nawet do poziomu 1471 SKU. W listopadzie asortyment Biedronki przekroczył 1,6 tys. SKU, w grudniu wzrósł do 1677 SKU, by potem w lutym ponownie wyraźnie zmaleć (o ponad 100 SKU). Co ciekawe, największe zmiany ilościowe w asortymencie Biedronki dokonały się dopiero w ostatnich miesiącach (nie licząc tradycyjnych wzrostów w okresie świątecznym). Różnica w liczbie oferowanych produktów w dyskontowej sieci w marcu br. w stosunku do lutego wynosiła niemal 20 proc. Trzeci miesiąc bieżącego roku jak dotąd był peakiem w historii Biedronki (1881 SKU).

Badanie portugalskiej sieci wykonane przez ABR SESTA sprawdziło, jak zmieniał się asortyment Biedronki w trzech segmentach: marki własnej, marki narodowej oraz "no name". Produkty świeże (głównie owoce i warzywa na wagę) na potrzebę badania uznane zostały za markę "no name".

W całym okresie badania (od kwietnia do kwietnia) liczba marek własnych w dyskontowej sieci wzrosła o 5 proc. (z 927 SKU do 969 SKU). Dla odmiany, lawinowo, bo aż o 61 proc. wzrosła liczba produktów marki narodowej (z 507 do 818 SKU). O około jedną piątą zwiększyła się także liczba dostępnych w Biedronce produktów "no name" (z 67 do 81).

- Na poziomie kategorii zwróciliśmy uwagę, że wzrost szerokości asortymentu dotyczy większości kategorii, jednak można wyróżnić działy, na które Biedronka położyła większy nacisk, tj. garmażeria, kategorie kosmetyczne (głównie pielęgnacja ciała i twarzy, pielęgnacja włosów), jak również alkohole mocne - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Marcin Dobek, wiceprezes  Instytutu Badawczego ABR SESTA.

W okresie uwzględnionym w badaniu w ujęciu procentowym najbardziej wzrosła liczba produktów w kategorii karmy dla zwierząt, zarówno pod marką własną (wzrost o 136 proc.), jak i w przypadku marki narodowej (wzrost o 129 proc.). Na czołowych miejscach pod względem procentowego wzrostu znalazły się także - w przypadku marek narodowych - mięso i wędliny (wzrost o 133 proc.), chemia i kosmetyki (122 proc.), artykuły spożywcze (61 proc.), napoje (47 proc.) i napoje alkoholowe (37 proc.).

Od kwietnia ubiegłego roku do kwietnia roku bieżącego, udziały marki własnej w całym asortymencie Biedronki zmalały z 62 proc. do 52 proc. O tyle samo punktów procentowych (10) wzrosły udziały marki narodowej, które wynoszą teraz 44 proc. Udział marki "no name" pozostał bez zmian (4 proc.), choć w niektórych miesiącach po drodze wzrastał do 6 proc.

  • Gość 2015-05-19 20:58:45

    Boże co za głupoty ludzie wypisują heh ps. Patrz niżej .

  • NG. 2015-05-14 12:19:18

    Ja się zastanawiam skąd Biedronka bierze te markowe produkty. Wielokrotnie widziałem tam ciekawe rzeczy w bardzo fajnych cenach, niestety opakowania były tak zmaltretowane, że strach było kupować. O ile mogę jeszcze kupić proszek do prania w pogniecionym pudełku czy płyn do płukania w pogiętej butelce, tak żywności w takim stanie kupić się nie odważę. I zaczynam się zastanawiać, czy Biedronka nie odkupuje czasem produktów zniszczonych pod czas transportu, które w normalnym sklepie nigdy nie trafiłyby na półki?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9024

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.