Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Liczba kupujących spożywkę w e-sklepach to 13 proc. klientów

Autor: PAP 6 marca 2013 15:42

13 proc. Polaków kupiło w ubiegłym roku produkty spożywcze w internecie. To o ponad połowę ( 62 proc.) więcej niż w 2011 roku - wynika z badań Gemius oraz e-Commerce Polska.

Polacy najczęściej kupują przez internet produkty spożywcze, które posiadają długi termin przydatności do spożycia

Według prof. Grzegorza Mazurka z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego wzrost liczby osób dokonujących zakupów spożywczych w internecie wynika z dwóch czynników. "Po pierwsze Polacy są coraz bardziej biegli w wykorzystaniu internetu do celów transakcyjnych. A po drugie filarem tego wzrostu jest także wprowadzenie tej formy sprzedaży przez takie firmy jak Tesco czy Alma " - powiedział PAP Mazurek.

Jak wynika z raportu Polacy najczęściej kupują przez internet produkty spożywcze, które posiadają długi termin przydatności do spożycia, a więc: kawę lub herbatę (10 proc. badanych), produkty sypkie takie jak mąka czy ryż (8 proc.) oraz słodycze (7 proc.). Przez internet zamawiamy także napoje, soki i wodę( 7 proc.).

Na wybór sklepu spożywczego online wpływ mają najczęściej pozytywne opinie internautów, rodziny lub znajomych (9 proc.), a także rozpoznawalność marki tradycyjnego sklepu (8 proc.) oraz niskie ceny produktów (8 proc.).

Choć rośnie liczba konsumentów kupujących żywność w sieci, decyzjom zakupowym wciąż towarzyszy wiele wątpliwości. Najczęstszym czynnikiem, który zniechęca internautów do kupna, jest obawa o nieświeżość produktów (52 proc.) oraz brak możliwości zobaczenia lub dotknięcia artykułu (51 proc.), a także zbyt wysoki koszt dostawy (35 proc.) oraz długi czas oczekiwania na przesyłkę (21 proc.). Co więcej - jaki wynika z raportu - Polacy otwarcie przyznają, że nadal lubią kupować jedzenie w sklepach tradycyjnych (40 proc. ankietowanych).

Badani pytani byli także o znajomość marek sklepowych oferujących zakupy w sieci. Najwięcej osób wymieniło Almę (18 proc.), Tesco (8 proc.) oraz delikatesy Piotr i Paweł (5 proc.). Ponad 70 proc. badanych nie potrafiła jednak wymienić żadnej nazwy.

Jak pokazują wyniki raportu ponad 70 proc. badanych deklaruje, że robi zakupy online. Wśród produktów, które internauci najczęściej kupują w sieci, są: książki, płyty i filmy (51 proc.), sprzęt RTV i AGD (37 proc.), a także odzież, biżuteria (36 proc.). Artykuły dla kolekcjonerów (9 proc.) i chemia gospodarcza (9 proc.) to z kolei rzeczy, których zakup deklaruje najmniej respondentów.

Badanie zostało zrealizowane na próbie 1,5 tys. internautów w grudniu 2012 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,58

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.