Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Liczba sklepów Małpka Express od listopada spadła o 50 placówek

Autor: dlahandlu.pl 24 marca 2015 19:29

Liczba sklepów Małpka Express od listopada spadła o 50 placówek

Jak podała Grupa Czerwona Torebka w 2014 roku otwartych zostało 130 nowych sklepów Małpka Express, a cała sieć osiągnęła poziom ponad 300 lokalizacji. Tymczasem w listopadzie 2014 roku w komunikacie firma podawała, że należy do niej 350 sklepów, z czego 50 lokalizacji zostało uruchomionych w trzy miesiące (od początku sierpnia do końca października 2014 r.). Powstanie 50 kolejnych planowano w ciągu listopada i grudnia 2014, tak, by na koniec roku działało pod szyldem Małpka Express - 400 placówek. Oznacza to, że sieci brakuje do zrealizowania zakładanego planu na koniec 2014 rok - 100 placówek. Jednocześnie względem początku listopada 2014 liczba placówek spadła o 50.

W 2012 r. wystartowało 50 sklepów pod szyldem Małpka Express, w 2013 roku powastało 170 sklepów, a w 2014 roku miało ich ruszyć 200 (ruszyło 130, czyli o 70 mniej niż zakładano - red.), zaś na 2015 planowano uruchomienie 300 nowych lokalizacji. Docelowo w 2021 roku miało na rynku działać ponad 2500 sklepów Małpka Express, choć potencjał rynku oceniany był na 6 tys. placówek na polskim rynku.

Grupa Czerwona Torebka podała, że w 2014 roku strata z działalności zaniechanej (sprzedana sieć Małpka Express) wzrosła z 18,7 mln zł do 73,1 mln zł, czyli była wyższa o 54,4 mln zł. Przychody ze sprzedaży Małpki SA wyniosły 160,4 mln zł w 2014 roku wobec 52,4 mln zł w 2013 roku i były wyższe o 108 mln zł. Grupa aktywów związanych z działanością zaniechaną zostały wycenione na 424,8 mln zł, a zobowiązania na 155,5 mln zł. Wartość księgowa spółki Małpka SA na dzień nabycia wyniosła (-10,3 mln zł), zaś wartość firmy rozpoznana na dzień nabycia to 263,4 mln zł, a cena sprzedaży podmiotu mniejszościowemu akcjonariuszowi Forteam Ivestments Limited to 362,3 mln zł.

Małpka Express to sieć sklepów formatu convenience rozwijana na zasadach systemu partnerskiego. Sklepy oferują asortyment spożywczo-monopolowy, składający się z ok. 2 500 indeksów produktowych. Są to m.in.: artykuły spożywcze, słodycze, warzywa i owoce, alkohole i wyroby tytoniowe oraz prasa, chemia i kosmetyki.  

Czytaj także:

W trzy miesiące Małpka Express uruchomiła 50 placówek

Małpka Express chce mieć nawet 6 tys. placówek

Czerwona Torebka sprzedaje sieć Małpka Express mniejszościowemu akcjonariuszowi

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ai 2015-03-26 13:23:17

    Haha, w Zgorzelcu w Malpie nie mozna nic kupic, puste polki, jak za komuny. A to, co cudem na nich mozna znalezc (poza kurzem), kosztuje jakies 50% wiecej niz w innych sklpeach.

  • Magdalena 2015-03-25 23:34:52

    Tragedia cenowa, marnie przędą, bo ceny z kosmosu. Sorry, ale nie zamierzam płacić za ketchup dostępny w lidlu po 3.99 prawie 6 zł w małpie. To tylko 1 przykład, convinience i srajemse, zwykłe zdzierstwo i chęć błyskawicznego wzbogacenia się. Oby ta pożal się boże sieć czym prędzej się zwinęła.

  • Adam 2015-03-25 08:29:09

    Nie dziwię się że ludzie odchodzą od tej sieci, Mają lekceważące podejście do właścicieli lokalu, ustalają czynsz, a po podpisaniu umowy od razu, próbują go zmniejszyć.i straszą prawnikami i zerwaniem umowy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,29

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.