Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Lidl: 11,5 mld zł obrotów w 2014 roku, w 2015 roku - 500 mln zł na inwestycje

Autor: dlahandlu.pl 10 marca 2015 13:04

Lidl: 11,5 mld zł obrotów w 2014 roku, w 2015 roku - 500 mln zł na inwestycje

Lidl, który zakończył rok finansowy 28 lutego 2014 zanotował obroty na poziomie 11,5 mld zł. Jest to o 1 mld zł więcej niż w 2013 roku (10,5 mld zł). Zgodnie z deklaracjami firma zanotowała pozotywny wskaźnik LfL. Zwiększenie obrotów o ok. 1 mld zł i osiagnięcie pozytywnego wskaźnika LfL firma zakłada także na 2015 rok. Jak poinformował Radosław Liberski, członek zarządu sieci Lidl w Polsce operator zanotował w 2014 r. nie tylko wzrost obrotów, ale także jednocyfrowy wzrost sprzedaży Like for Like. - Rok wcześniej nasza firma odnotowała dwucyfrowy wzrost LfL - dodaje Jarosław Liberski.

Na inwestycje w tym otwarcia nowych i modernizacje już istniejących placówek Lidl przeznaczy ok. 500 mln zł. 

W ciągu 2015 roku Lidl zamierza otworzyć 30 placówek w dotychczasowym formacie (ponad 1000 mkw.) w dużych i średnich miastach. Firma nie planuje wprowadzania do Polski nowego formatu mniejszych sklepów, które działają w krajach zachodnich. Tam związane jest to z brakiem możliwości pozyskania gruntów pod zabudowę sklepów w atrakcyjnych lokalizacjach. W Polsce takie możliwości cały czas istnieją, więc nie ma konieczności modyfikowania formatu na polskie warunki.

Taki sam plan otwarć (ok. 30) firma przewiduje na najbliższe 10-15 lat w Polsce, chyba, że znacząco wzrośnie siła nabywcza Polaków, wówczas plany te będa weryfikowane i będzie otwieranych więcej placówek. Firma planuje wzrost organiczny. Oznacza to otwarcie kolejnych 300-450 sklepów w perspektywie 10-15 lat działalności Lidla w Polsce.

Centra dystrybucyjne będą rozwijane zgodnie z potrzebami obsługi logistycznej nowo powstających sklepów. W marcu br. ruszyło centrum  dystrybucyjne w Bydgoszczy, gdzie pracę znalazło  200 osób.

Przeczytaj także:

W latach 2013-2014 rocznie na półki sklepów Lidl trafiło ok. 600 nowych produktów. W tym samym czasie 1100 produktów rocznie zostało objętych promocjami cenowymi. W sumie w sieci Lidl na półkach dostępnych jest ok. 2 tys. produktów. Kilka lat temu było to 1,2 tys. artykułów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,80

  • Śr

    17,59

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.