PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Lidl, Aldi i Tesco ograniczają zużycie tworzyw sztucznych na brytyjskim rynku

Autor: dlahandlu.pl 16 kwietnia 2019 15:49

Sieć Lidl jako pierwszy w Irlandii sprzedawca detaliczny zaoferował klientom możliwość recyklingu odpadów opakowaniowych produktów zakupionych w sklepie. To jeden z przykładów nowych inicjatyw sieci handlowych w kwestii ograniczania zużycia tworzyw sztucznych – informuje IGD Retail Analysis.

Klienci Lidla w Irlandii mogą pozbyć się niechcianego papieru i plastikowych opakowań w specjalnych punktach umieszczonych na końcu kas. Sieć początkowo wprowadziła projekt na próbę w trzech sklepach, jednak odniósł on tak wielki sukces, że Lidl wprowadza go do wszystkich swoich 160 sklepów w Irlandii.

- Detaliści często wprowadzają nowe inicjatywy mające na celu zmniejszenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych – informuje IGD.

W drugiej połowie marca sieć Aldi w Szkocji wprowadziła partię produktów bez plastiku na pięciu liniach owoców i warzyw. Test ma potrwać sześć tygodni. Detalista szacuje, że w tym czasie zaoszczędzi pół tony plastiku. Jeśli próba się powiedzie, produkty takie najprawdopodobniej zostaną wdrożone w całej Wielkiej Brytanii.

To część strategii Aldi, w której stawia sobie za cel wprowadzenie do 2022 r. opakowań nadających się do recyklingu, wielokrotnego użytku lub kompostowalnych we wszystkich produktach marki własnej.

Kilka dni po sieci Aldi podobny komunikat przesłało Tesco. Firma rozpoczęła miesięczny test, w ramach którego usunęła plastikowe opakowania na wybranych owocach i warzywach. Proces odbędzie się w sklepach Watford i Swindon. Plastikowe opakowania zostaną usunięte z 45 produktów, w zamian sieć oferuje sprzedaż luzem.

Tesco ogłosiło w 2018 r., że do 2019 r. wprowadzi zakaz stosowania plastikowych opakowań trudnych do recyklingu. Ponadto, do 2025 r. papier i tektura używane przez sieć będą w 100% zrównoważone, a  wszystkie opakowania będą w pełni przetwarzalne tak, by osiągnąć zamknięty system pakowania i zero odpadów. W tym celu Tesco chce również poprawić odzyskiwanie i recykling, współpracując z rządem w zakresie krajowej infrastruktury recyklingu. Oprócz tego będzie działać na rzecz podniesienia świadomości w celu zmiany zachowań kupujących.

- Działania podejmowane przez sieci w kierunku eliminowania plastiku są pozytywny nie tylko ze względu na korzyść dla środowiska. W miarę jak klienci stają się bardziej świadomi wpływu, jaki na środowisko mają sprzedawcy, podejmowanie działań w celu wykazania odpowiedzialności w tej dziedzinie staje się coraz ważniejsze dla utrzymania pozytywnego wizerunku. Działania takie są również wygodne dla kupujących, ponieważ mogą oni kupić dokładnie taką ilość, jaką chcą. Istnieje jednak ryzyko uszkodzenia produktów kupowanych bez opakowania. Dlatego Tesco będzie musiało efektywnie zarządzać zapasami, aby nie dopuścić do znaczących szkód w produktach, aby nie dopuścić do nagromadzenia produktów, których klienci nie będą chcieli kupić – oceniają przedstawiciele IGD.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,02

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7727
Ilość aktualnych ofert: 496784

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.