Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Lidl będzie konkurował z Wal-Martem

www.portalspozywczy.pl 16 czerwca 2015 15:04

Niemiecka sieć Lidl potwierdziła w miniony piątek (12 czerwca) zamiar pojawienia się na rynku Stanów Zjednoczonych. Na otwarcie głównej siedziby w USA, jednego biura regionalnego oraz centrum dystrybucyjnego Lidl wyda 202 mln dolarów. Pierwsze sklepy otwarte zostaną najpóźniej w 2018 r. - podaje "Supermarket News".

Główna siedziba niemieckiego dyskontera znajdzie się w Arlington w stanie Wirginia, a regionalne biuro oraz centrum dystrybucyjne uruchomione zostanie w Spotsylvania County, w tym samym stanie. W Arlington Lidl zatrudni ok. 500 osób, a kolejne 200 osób znajdzie pracę w Spotsylvanii.

Niemiecka sieć należąca do Grupy Schwarz potwierdza, że jej inwestycja w USA to "wstępne przygotowania do rozpoczęcia ekspansji na amerykańskim rynku". Nie podaje jednak daty, kiedy otwarte zostaną pierwsze sklepy i ile ich będzie. Z informacji uzyskanych przez "Supermarket News" wynika jednak, że początkowo Lidl uruchomi około 100 sklepów, a ich otwarcie nastąpi nie później, niż w 2018 r.

W Stanach Zjednoczonych działa już ok. 1400 sklepów innego dużego niemieckiego dyskontera, czyli Aldiego. Inne sieci dyskontowe funkcjonujące w USA to m.in. Food 4 Less, Grocery Outlet i PriceRite.

Amerykański rynek detaliczny zdominowany jest przez koncern Wal-Mart. Drugą pod względem popularności firmą detaliczną w USA jest Costco, a na trzecim miejscu plasuje się Kroger.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    6,07

  • Min

    3,23

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.