Lidl chce wyprzedzić konkurencję w walce o polskiego pracownika

Autor: www.dlahandlu.pl 11 października 2016 10:18

Lidl chce wyprzedzić konkurencję w walce o polskiego pracownika for. za kariera.lidl.pl

600 zł z okazji otwarcia 600. sklepu, duża kampania promująca warunki zatrudnienia w sieci oraz podwyżki dla pracowników – to narzędzia sieci Lidl, które mają pomóc w zatrzymaniu dotychczasowych i zdobyciu nowych pracowników.

W październiku wszyscy pracownicy firmy Lidl (15 tys. osób) otrzymają bony w wysokości 600 zł do wykorzystania w sieci z okazji otwarcia 600. placówki. Łączna wartość bonów na zakupy przekazanych pracownikom to 9 mln zł.
- Chcemy w ten sposób podziękować za zaangażowanie w pracę, bo to właśnie dzięki naszym pracownikom oraz ich zespołowej, wieloletniej pracy niebawem otworzymy 600. sklep
w Polsce – mówiła Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager, Lidl Polska. 

Niecały miesiąc temu sieć wystartowała z nową kampanią employer brandingową, której celem jest przybliżenie, jakim pracodawcą jest firma i co oferuje swoim pracownikom. Hasłem „Lidl zaczyna się od ludzi” firma pragnie zaprezentować swoje wartości oraz warunki zatrudnienia pracowników i możliwości rozwoju jakie im zapewnia. Głosem kampanii są pracownicy firmy wybrani spośród 1300 kandydatów, którzy zgłosili się na casting.

Lidl jasno komunikuje o wysokości pensji, które oferuje (np. nowo zatrudnieni pracownicy sklepów otrzymują od 2400 do 2800 zł brutto). Ponadto podczas podpisywania umowy, firma zobowiązuje się do podwyżki – po dwóch latach pracownicy otrzymują od 2850 do 3250 zł brutto.

Firma duży nacisk kładzie się także na rozwój kadry – w samym 2016 r. Lidl przeznaczy 24 mln zł na szkolenia pracowników.

Minimalna pensja w sieci, która zaczyna się od 2,4 tys. zł brutto obowiązuje od 1 marca. To wtedy sieć informowała, że podnosi pensje o 200 zł.

Wiele sieci działających w Polsce komunikuje, że ma problemy ze znalezieniem rąk do pracy, a jedną z przyczyn jest program 500+.

Z ostatniego badania Millward Brown na zlecenie Work Service wynika jednak, że wśród beneficjentów programu 500+, aż 3 na 4 mówi, że w ogóle nie zastanawiał się nad rezygnacją z pracy w związku z otrzymywaniem świadczenia, natomiast co piąty deklaruje, że to zbyt mała kwota, by zachęcała do porzucania pracodawcy. Rezygnację z pracy, wśród beneficjentów, rozważa tylko 4,3 proc. osób. Wśród nich dominują młodzi pracownicy - 9,9 proc. osób w wieku od 18 do 34 roku życia, w porównaniu do zaledwie 1,1 proc. osób od 35-44 lat oraz zarabiający 2-3 tys. zł (21,3 proc. rozważających rezygnację pracy).

Marka Lidl obecna jest na polskim rynku od 2002 roku.

Pierwszy sklep pod szyldem Lidl ruszył w 1973 r.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,15

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.