Lidl idzie za ciosem. Sieć nie oszczędza na inwestycjach w Polsce

Autor: dlahandlu.pl 11 lipca 2017 11:04

Lidl idzie za ciosem. Sieć nie oszczędza na inwestycjach w Polsce Fot. Shutterstock

Polska jest największym rynkiem dla Lidla w Europie Centralnej i Wschodniej pod względem obrotów. W zeszłym roku obroty tej sieci w naszym kraju wyniosły 13,7 mld zł (3,2 mld euro), co oznacza że Polska odpowiada za 34 proc. obrotów firmy w regionie. Niemiecki dyskonter idzie za ciosem i inwestuje w nowe sklepy, modernizacje, asortyment, pracowników i reklamę. Prześledziliśmy, co działo się w sieci w pierwszych sześciu miesiącach br.

Otwarcia i modernizacje
Lidl utrzymuje dobre tempo otwarć. W tym roku informaowliśmy m.in. o nowych sklepach w Poznaniu, Gdańsku, Legnicy, Koszalnie, Warszawie, Katowicach, Łodzi.
Lidl nie oszczędza również na modernizacji istniejących obiektów. Tylko w maju firma rozpoczęła remonty ośmiu sklepów. W czerwcu ruszą modernizacje trzech placówek, a w lipcu czterech. Łącznie w ciągu trzech miesięcy rozpoczną się remonty 15 sklepów.
Modernizacje obejmą sklepy w następujących miejscowościach: Myślibórz, Lipno, Pułtusk, Kielce, Warszawa, Ostróda, Głuchołazy, Bytów, Chodzież, Gostynin, Lublin, Rydułtowy, Gryfice, Pyskowice oraz Drawsko Pomorskie.
W 2016 roku sieć Lidl przeprowadziła modernizację w 30 sklepach w całej Polsce. Sieć podkreśla, że będzie kontynuować inwestycje, które trwają już od kilku lat.

Nowe technologie nie tylko w handlu
Lidl regularnie wdraża nowe rozwiązania i udogodnienia. Są to m.in. kasy dostosowane do osób poruszających się na wózkach inwalidzkich czy skrócony czas drukowania paragonu, zapewniający szybszą obsługę.
Przy kasach znajdują się także przegrody oddzielające zakupy umożliwiające obsługiwanie większej ilości klientów w jednym czasie. W sklepach funkcjonuje także system nagłaśniania i kierowania za pomocą komunikatów głosowych i świetlnych przy kasach oraz na sali sprzedaży. Klienci obsługiwani są bezpośrednio przez pracowników, ale Lidl nie wyklucza wprowadzenia kas samoobsługowych w przyszłości.
Lidl inwestuje również w obszary nie związane z handlem. Niedawno sieć uruchomiła kolejne trzy stacje do ładowania samochodów elektrycznych i ma więcej klientów, niż Orlen.
Obecnie samochód elektryczny naładować można na stacjach zlokalizowanych przy Lidlach na Puławskiej i Modlińskiej w Warszawie, przy Wilkońskich w Poznaniu oraz w Gródkowie na Śląsku przy centrum dystrybucyjnym sieci. Wszędzie "tankowanie" prądem jest darmowe. Lidl nie zamierza stawiać stacji do ładowania przy każdym nowym sklepie, ale chce rozbudowywać liczbę takich miejsc. Sieć współpracuje przy tym projekcie z firmą ABB.

Ponad 100 marek własnych Lidla
Od początku działalności sieć Lidl stawia na sprzedaż marek własnych. Aktualnie na półkach sieci jest ponad 100 brandów. Najważniejsze to m.in. Pikok, Pilos, Chrupiące z Pieca czy Rzeźnik. W przyszłości sieć zamierza zaskakiwać konsumentów nowymi, oryginalnymi produktami marek własnych, w tym z kategorii zdrowej żywności.
Sieć od kilku lat obserwuje rosnące zainteresowanie zdrową żywnością i wprowadza do sprzedaży nowe artykuły marki własnej, wpisujące się w kategorię produktów mających pozytywny wpływ na zdrowie. Lidl podkreśla, że kierunkiem, na który sieć się otworzyła są także produkty z kategorii „to go” oraz gotowe produkty wymagające jedynie obróbki termicznej. - Z tego względu stworzyliśmy markę „Pomysł na każdy dzień”, w ramach której dostępne są takie artykuły jak: hummus, pierogi, naleśniki, pasty do smarowania, sałatki czy dania obiadowe. Poprzez linię tego typu produktów wychodzimy naprzeciw potrzebom osób, które nie mają zbyt wiele czasu na przyrządzanie posiłków – idealne będą dla nich więc gotowe przekąski i sałatki czy też szybkie do przyrządzenia obiady - podał Lidl.

Get more social
Lidl aktywnie pracuje na postrzeganie swojej marki w mediach społecznościowych. Kanał „KuchniaLidla.pl” na YouTube zgromadził 100 tysięcy subskrybentów. Liczba fanów na oficjalnym fanpage’u Lidl Polska na Facebooku przekroczyła 1 mln.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 01173 2017-07-12 08:18:29

    Niech będzie POgrzebany

  • linn 2017-07-11 15:28:43

    Lidl sie popsuł za dużo polskiego niskiej jakości produktów. wybieraj te wyprodukowane w Niemczech unikaj polskich. masz np sery milbona maasdamer z Holandii buledino emmentaler z Niemiec czy milbona goudę z Holandii w kawałku. Wędliny dulano z Niemiec , masz trochę jogurtów z Niemiec i Czech. aldi Leclerc maja lepsze produkty niż lidl , lidl postawił na nudę polski syf co wszędzie mogę kupić ale widzę ze zalega wiec może coś na + się zmieni

  • MOmo 2017-07-11 15:19:41

    Wg mnie w Lidlu nie ma ani jednego smacznego produktu. Jeśli ktoś ma inne zdanie chętnie dowiem się co kupuje.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,89

  • Śr

    4,57

  • Min

    3,64

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7032
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.