Lidl jest mniejszy od Biedronki, więc musi krzyczeć głośniej

Autor: dlahandlu.pl 20 lutego 2017 10:59

Lidl jest mniejszy od Biedronki, więc musi krzyczeć głośniej Fot. mat.pras. sieci Lidl

Lidl wystartował z nową kampanią "Tradycyjnie czy nowocześnie?", w której marka powraca do sprawdzonego już motywu „kontrolowanego konfliktu”, jaki mieliśmy okazję obserwować w formacie wykorzystującym dwóch kucharzy - Pascala i Orkasę. Tym razem naprzeciwko siebie stanie Karol Okrasa oraz blogerka i trenerka żywieniowa - Daria Ładocha, w swoistej wojnie pomiędzy tradycją i nowoczesnością. Zresztą już nie pierwszy raz Lidl wykorzystuje osoby związane ze zdrowym trybem życia, lifestylem w swojej komunikacji. Co powinna zrobić Biedronka? - zastanawia się Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Zdaniem eksperta, po raz kolejny Lidl robi krok do przodu, zauważa zmiany w życiu Polaków, ich upodobaniach. - Chcemy odżywiać się nie tylko coraz smaczniej i taniej, ale także coraz zdrowiej. Jednak Lidl nie może zapomnieć o swoim masowym konsumencie, który nadal chce jeść tradycyjnie a deklaracje o zdrowiu pozostają często deklaracjami. Bo nadal w większości polskich domów króluje schabowy i mielony. Za działaniami marketingowymi idą deklaracje Lidla, który chce zmienić część swojego asortymentu, pozbyć się z niego nadmiaru soli, cukru i innych dodatków, które niekoniecznie kojarzą się ze zdrowiem. Także zapowiada się ciekawa i świeża platforma komunikacji - uważa Radosław Kaczmarek.

- Pamiętać musimy, że Lidl to cały czas marka, która jest zdecydowanie mniejsza od Biedronki. Stąd duże skoki do przodu, które zawsze obserwujemy w komunikacji oraz innych działaniach marki Lidl. Skoro nie jest się liderem branży, trzeba wykorzystać wszystkie dostępne narzędzia, aby na niego wyglądać. Nie mogąc dorównać Biedronce w liczbie sklepów, stara się wykorzystać media i komunikację reklamową, aby ten dystans zmniejszyć. I tutaj nasuwa się pytania - jak w tej sytuacji zachowa się największy konkurent – Biedronka. Bo to Biedronka jest nadal liderem jeżeli chodzi o fizyczną i mentalną dostępność dla klienta - dodaje ekspert.

Co powinna zrobić Biedronka? Jak zauważa Radosław Kaczmarek, już dawno nie widzieliśmy od marki ciekawej komunikacji, która na poziomie kreacji oraz konceptu równałaby się Lidlowi. - Marka skoncentrowała się na komunikatach taktycznych, Świeżakach, oczywiście cały czas nie zapominając o swoim rdzeniu i wartościach, na których zbudowała swoją potęgę. Managerowie Biedronki z pewnością obserwują i monitorują rynek, zmieniające się zachowania konsumenckie. Pamiętajmy też, że wielu Polaków deklaruje, że żyje zdrowo, nadal są to deklaracje, a te często mają się nijak do rzeczywistości. Polski konsument w swojej masie jest nadal tradycyjny. O tym nie możemy zapominać myśląc o komunikacji tak masowej i dostępnej dla milionów marki jaką jest Biedronka. Dlatego Biedronka ma ciężkie zadanie przed sobą. Jak podjąć rękawice i dołączyć do wyścigu pomiędzy tradycyjnym daniem a potrzebą nowości i zdrowia na talerzu. W jaki sposób zbudować komunikację, która trafi do milionów odbiorów, a zarazem zachęci tych, którzy oczekują od produktów, że będą dla nich zdrowe. Naturalną odpowiedzią wydaje się pójść za ciosem i wykorzystać celebrytów w swojej kampanii. Czy Biedronka powinna to zrobić? Może, ale jest to absolutnie niewymagane. Siła komunikacji tkwi w pomyśle a nie w twarzach, chyba, że to twarze są pomysłem, jak to się ma w przypadku reklam sieci komórkowej Play - mówi przedstawiciel firmy Melting Pot.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,61

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.