Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Lidl: Jesteśmy trendsetterem na polskim rynku handlowym

www.portalspozywczy.pl 6 maja 2015 16:42

- Lidl jest firmą innowacyjną, swego rodzaju trendsetterem na polskim rynku handlowym. Projekty wdrażane w naszej sieci znajdują wielu naśladowców - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Liberski, członek zarządu Lidl Polska. Jako przykłady wskazuje na rozwiązania takie, jak Ryneczek Lidla, piekarnię „Chrupiące z pieca” i szeroką ofertę działu z winami.

Zdaniem Radosława Liberskiego, aby w obecnych warunkach odnieść sukces na rynku handlowym, konieczne jest szerokie spojrzenie i dokładna analiza potrzeb konsumenta. Co z nich wynika? Między innymi fakt, że w tym momencie można już konkurować nie tylko ceną. – Nasza oferta pokazuje klientowi, że można oferować produkty wysokiej jakości w dobrej cenie, np.  wina, które oferujemy klientowi, były wcześniej niedostępne w tych cenach konsumentowi w Polsce – podkreśla członek zarządu Lidl Polska.

W tę strategię wpisują się także prowadzone przez dyskont akcje tematyczne oraz in-outowe. - Wiemy, że klient chce kupować artykuły akcyjne, jednak ta oferta musi być dobrze przygotowana i wyselekcjonowana. Część z artykułów akcyjnych ląduje ostatecznie w stałym asortymencie – zaznacza Liberski. Dodaje przy tym, że jego firma ma kilka kolejnych innowacyjnych pomysłów, które potwierdzą tezę, że to Lidl wytycza trendy na polskim rynku handlowym. - Szczegółów nie mogę jednak zdradzić. Dopiero gdy projekty zostaną wdrożone, będziemy mogli powiedzieć więcej - tłumaczy.

Przedstawiciel Lidla zwraca uwagę, że wszystkie działania podejmowane przez jego sieć mają dwa cele. – Z jednej strony koncentrujemy się na tym, aby klient, który przychodzi do Lidla pozostał lojalny i nadal nas odwiedzał. Z drugiej zaś, walczymy o nowego klienta. Chcemy go przyciągnąć a potem budować jego lojalność wobec naszych sklepów. Nasze wysiłki zmierzają do stanu, w którym jeśli klient zniechęcony do sklepów konkurencji trafi do nas, to już w Lidlu zostanie.

Radosław Liberski zapewnia, że prowadzone obecnie działania marketingowe nie zostaną ograniczone. - Cały czas musimy pokazywać klientom, jakie oferujemy towary; jaką mamy paletę produktów. W związku z bardzo częstymi akcjami tematycznymi, dobra komunikacja nabiera szczególnego znaczenia. Chcemy, aby klient wiedział, co w danym tygodniu będzie w naszych sklepach oferowane – wyjaśnia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl członek zarządu sieci Lidl.

Wygląda na to, że sieć nie planuje cięcia wydatków na reklamę i marketing. Zwłaszcza, że jak zapewnia nasz rozmówca, dyskont mocno stawia na „kulinarną edukację i inspirowanie konsumenta”. - Startując z tym projektem mieliśmy na celu pokazanie, że w prosty sposób można przygotować smaczne i ciekawe potrawy, jak z dobrej restauracji. Komunikacja obejmuje nie tylko przepisy, ale także filmy – wskazuje Liberski. - Jeśli oferujemy określone produkty w sklepie, to musimy również podpowiedzieć klientowi, co może z nich przyrządzić – dodaje.

Nie ukrywa także, że Lidl obserwuje i analizuje wszystko, co dzieje się na rynku e-sklepów. Jakkolwiek dyskont nie ma jeszcze sprecyzowanych planów związanych z otwarciem w Polsce sklepu internetowego. – W tej sprawie podejmiemy decyzję, kiedy przyjdzie odpowiednia chwila – stwierdza Liberski. Zaznacza, że uruchomienie e-sklepu na pewno nie nastąpi w tym roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • no_logo 2015-05-11 15:30:42

    dokładnie, pseudopieczywo itp. I te reklamy... Wyłączam radio w pracy na czas reklam, szczególnie tych z lidla, bo mi uszy więdną.

  • ANTEK 2015-05-08 09:17:48

    Tych bzdur już się nie da słuchać! Jęsli Lidl jest trendsetterem to ja jestem Gagarinem! BLASZAKOM Z MROZONYM PIECZYWEM I NAJGORSZĄ CHIŃSKĄ TANDETĄ POMIESZAŁO SIĘ W GŁOWACH!

  • NG. 2015-05-07 08:46:36

    Widzę, że zarząd Lidla popadł w samozachwyt i sieć za kilka lat skończy podobnie jak Biedronka. Fajne to w Lidlu są tylko nazwy. Na Ryneczku warzywa i owoce kiepskiej jakości i w małym wyborze. Pieczywo może i "Chrupiące z pieca" tyle, że chwilę wcześniej z zamrażarki, czym sieć już tak głośno się nie chwali. Gazetki reklamowej przaśne, na Pascala i Okrasę już patrzeć nie można, zwłaszcza, że gotują w koło to samo. Biedronka podgapiła akcje tematyczne i robi je zdecydowanie lepiej. Nie lubię tej sieci, nie robię u nich zakupów ale po obejrzeniu ostatniej reklamy produktów z Francji miałem ochotę popędzić do sklepu - była apetyczna i profesjonalna. Podobnie jak i gazetka.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,79

  • Śr

    3,91

  • Min

    2,91

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.