Lidl na FRSiH: Kształtujemy nawyki żywieniowe Polaków

www.portalspozywczy.pl 15 listopada 2018 16:52

Lidl na FRSiH: Kształtujemy nawyki żywieniowe Polaków Aleksandra Robaszkiewicz, menedżer ds. komunikacji Lidl Polska. Fot. Żelazna Studio

- Dzieci w Polsce tyją najszybciej w całej UE. My, ze względu na swoją wielkość, przyjmujemy odpowiedzialność za kształtowanie nawyków żywieniowych polskich rodzin. Dlatego mocno pracujemy nad zmianami w naszych produktach. Dziś mamy już płatki śniadaniowe z mocno ograniczonym cukrem dodanym. Udało nam się także zredukować zawartość soli w produktach mięsnych - mówiła Aleksandra Robaszkiewicz, menedżer ds. komunikacji Lidl Polska podczas debaty "Społeczna odpowiedzialność firm FMCG i sieci handlowych" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018.

W pierwszej części dyskusji paneliści wyjaśniali co dla nich i reprezentowanych przez nich firm oznacza termin CSR.

Aleksandra Robaszkiewicz wskazała, że Lidl Polska poprzez CSR rozumie holistyczne działania, które są częścią strategii opartej na 5 filarach.

- Są to: asortyment, zdrowie, bezpieczeństwo żywności, kwestie związane z ekologią i dostawcami. Mamy na półkach już mnóstwo produktów z certyfikatami. Podjęliśmy też mnóstwo rozwiązań związanych ze zrównoważonymi zasobami: oszczędnością różnych środków i surowców wykorzystywanych do produkcji naszych produktów. Jako pierwsza sieć handlowa podjęliśmy działanie zmierzające do redukcji plastiku w opakowaniach marek własnych. Do 2025 r. chcemy globalnie zredukować wykorzystanie plastiku o 25 proc. w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych. Chcemy też w stu procentach przejść ma recyklingowalne i bardziej ekologiczne opakowania w markach własnych. To ogromne wyzwanie, ponieważ dzisiaj nie ma w ogóle technologii, które w stu procentach zastąpiłyby opakowania MAP, które wykorzystywane są do sanitarnego zabezpieczenia mięsa i ryb świeżych. Czekamy na rozwój rynku, wspieramy naszych dostawców w rozwoju, jesteśmy razem z nimi i cieszymy się, że wprowadzają nowe produkty z nami - dodała.

Przedstawicielka Lidla uzupełniła, że sieć podejmuje także zobowiązania związane ze zdrowiem i bezpieczeństwem żywności, czyli tzw. czyszczenie etykiet.

- W tej chwili 100% naszego pieczywa pozbawione jest konserwantów. To nie wydarzyło się z dnia na dzień. Musieliśmy wykonać mrówczą pracę i przestawić naszych dostawców na taki system produkcji. Udało się, od kilku lat mamy taki standard i jesteśmy z tego dumni. Mamy także zobowiązania związane z redukcją soli i cukru w markach własnych Lidla. Dzieci w Polsce tyją najszybciej w całej UE. My, ze względu na swoją wielkość, przyjmujemy odpowiedzialność za kształtowanie nawyków żywieniowych polskich rodzin. Dlatego mocno pracujemy nad zmianami w naszych produktach. Dziś mamy już płatki śniadaniowe z mocno ograniczonym cukrem dodanym. Udało nam się także zredukować zawartość soli w produktach mięsnych - dodała.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,98

  • Śr

    7,12

  • Min

    3,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6740
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 712

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.