Lidl na FRSiH: Kształtujemy nawyki żywieniowe Polaków

www.portalspozywczy.pl 15 listopada 2018 16:52

Lidl na FRSiH: Kształtujemy nawyki żywieniowe Polaków Aleksandra Robaszkiewicz, menedżer ds. komunikacji Lidl Polska. Fot. Żelazna Studio

- Dzieci w Polsce tyją najszybciej w całej UE. My, ze względu na swoją wielkość, przyjmujemy odpowiedzialność za kształtowanie nawyków żywieniowych polskich rodzin. Dlatego mocno pracujemy nad zmianami w naszych produktach. Dziś mamy już płatki śniadaniowe z mocno ograniczonym cukrem dodanym. Udało nam się także zredukować zawartość soli w produktach mięsnych - mówiła Aleksandra Robaszkiewicz, menedżer ds. komunikacji Lidl Polska podczas debaty "Społeczna odpowiedzialność firm FMCG i sieci handlowych" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018.

Kolejny filar strategii CSR Lidla to dostawcy.

- Rozumiemy to poprzez bycie dobrym partnerem, ale też to, że wymagamy bardzo wysokich standardów związanych ze zdrowiem i bezpieczeństwem żywności, ale także wysokich standardów etycznych. Żeby dostarczać do Lidla jakikolwiek produkt każdy dostawca musi podpisać obligatoryjnie zobowiązanie 'Code of conduct', w którym deklaruje etyczne postępowanie wobec własnych pracowników i firm współpracujących. Niedotrzymanie warunków może skutkować zerwaniem kontraktu z nami. Co więcej, wymagamy restrykcyjnie norm jakościowych. Aby dostarczać do Lidla trzeba mieć certyfikat BRC lub IFS na poziomie najwyższym i jest to przez nas audytowane. Rocznie przeprowadzamy 6,6 tys. badań jakościowych, które nie są wymagane przez polskie prawo - dodała Robaszkiewicz.

W drugiej części debaty rozmawialiśmy o nośnych tematach marnowania żywności oraz użycia plastiku w kontekście działań CSR podejmowanych przez uczestników rynku FMCG.

- Mocno optymalizujemy dostawy, aby nie marnować żywności i chronić zasoby, aby to co zostało wyprodukowane zostało przez nas sprzedane. Wykorzystujemy tego aplikacje mobilne z dużym sukcesem. W kontekście zakazu handlu w niedziele i zwiększonych zamówień na soboty dość szybko przestawiliśmy się na dodatkowy system przeceniania warzyw, owoców i nabiału. Nie było to dla nas szczególnie duże wyzwanie, ponieważ mamy rozbudowane systemy informatyczne przewidujące jak duże powinno być zamówienie pod daną konkretną placówkę. Menedżer sklepu podchodząc do lodówki dokładnie wie ile historycznie musiał zamówić w przeszłości - dodała Robaszkiewicz.

W dyskusji na temat użycia plastiku menedżer ds. komunikacji Lidl Polska wskazała, że największym zanieczyszczeniem Bałtyku są spływające do niego pestycydy i środki ochrony roślin.

- Przyjęliśmy zobowiązanie, z którym trudno przebić się nam do świadomości przeciętnego Kowalskiego: Wymagamy od każdego dostawcy warzyw i owoców aby stosował o 2/3 mniejszą ilość substancji czynnych niż nakazują wytyczne Komisji Europejskiej. I my to egzekwujemy. To nasza mała cegiełka żeby nasze morze było bardziej czyste i bezpieczne. Wierzymy, że rynek można zmienić takimi właśnie działaniami i będziemy to realizować. Także nie tylko plastik. Są też inne zanieczyszczenia, ale jest to bardzo trudny i złożony temat. Sieci handlowe to mały wycinek rynku. Jesteśmy świadomi swojej wielkości i chcemy zrobić jak najwięcej, ale jeśli chodzi o cały system recyklingu i zarządzania odpadami to rynek w Polsce jeszcze musi się bardzo rozwinąć. My jako sieci możemy świetnie dzielić te odpady, ale to, co się dzieje z nimi dalej jest już poza nami. I to jest prawdziwe wyzwanie - podsumowała.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,56

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7248
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.