Lidl nie odpuszcza z reklamą. Czy 10 mln zł tygodniowo ma przełożenie na obroty?

Autor: dlahandlu.pl 22 lutego 2019 12:36

Lidl jest największym handlowym reklamodawcą. Według danych Nielsena tylko w pierwszym tygodniu lutego (2-10.02) sieć przeznaczyła na reklamę w telewizji 10 070 714 zł w porównaniu do 5 493 820 zł, które wydała Biedronka. Tydzień wcześniej marka wydała 10 055 890 zł (3 819 996 zł wydała Biedronka). Czy takie wydatki reklamowe opłacają się sieci?

Przez zakaz handlu w niedziele sieci coraz więcej wydają na reklamę, aby zwiększyć obroty sklepów w piątki i soboty. W ostatnim czasie rekordy wydatków bije Lidl. W październiku 2018 r. press pisał, że w okresie 6 miesięcy czyli od marca (kiedy wprowadzono zakaz) do sierpnia wydatki firm handlowych wzrosły o prawie 528 mln zł (rok do roku). Najwięcej na reklamę w sektorze handlu wydał wtedy Lidl – 374,2 mln zł (wzrost o 23 proc.).

Czy takie kwoty mają swoje przełożenie na stan sklepowych kas? Tego nie wiemy, ale taka reklama musi się opłacić. Według danych za 2017 rok, spółka FRF Beteiligungs (podatkowa spółka sieci Lidl) osiągnęła przychody w wysokości 14 447 437 991 zł. Lidl pod względem przychodów jest trzecim detalistą w naszym kraju.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,90

  • Śr

    9,50

  • Min

    5,59

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6485
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.