Lidl rusza ze sprzedażą internetową w Polsce. W ofercie 650 produktów

Autor: dlahandlu.pl 3 kwietnia 2019 12:29

Lidl rusza ze sprzedażą internetową w Polsce. W ofercie 650 produktów fot. Lidl

3 kwietnia Lidl oficjalnie zaprezentował swoją nową gałąź biznesu. Od 5 kwietnia sieć rusza ze sprzedażą przez internet. Zakupy będzie można zamówić z dostawą do domu. Sieć wierzy, że za rok będzie w pierwszej piątce firm, które sprzedają artykuły non-food przez internet.

Zakupy internetowe będzie można dokonywać na stronie lidl-sklep.pl. Na razie sieć będzie sprzedawać tylko artykuły przemysłowe, gdyż jak podkreślają przedstawiciele Lidla podkreślają, że na sprzedaży żywności przez internet bardzo trudno zarobić.

W ofercie pojawią się też towary niedostępne w stacjonarnych placówkach Lidl. Asortyment będzie liczył 650 artykułów. Sieć liczy na ogromne zainteresowanie ofertą z miejscowości, w których spółka nie posiada sklepów. Lidl zdecydował się na ten krok, aby skusić swoją ofertą choć część klientów, którzy korzystają ze stacjonarnych sklepów Biedronki, których jest w Polsce prawie cztery razy więcej niż sklepów sieci Lidl (ponad 2800 Biedronka vs. 672 - Lidl).

Co poniedziałek, czwartek i sobotę do e-sklepu będą "wchodzić" nowe artykuły z gazetki m.in. tekstylia i artykuły AGD. Sieć daje 3-letnią gwarancję na sprzedawane produkty. Oferta e-sklepu podzielona jest na osiem kategorii.

Sieć oferuje darmową dostawę od zakupów za 149 zł. Poniżej tej kwoty dostawa kosztuje 9,90 zł. Lidl akceptuje wszystkie formy płatności. Na razie logistyką e-sklepu zajmie się zewnętrzna firma Rhenus. Dostawy do domów obsługują firmy Geis i InPost. Zwroty towarów będzie można za darmo dokonać w placówkach Poczty Polskiej.

- W dobie, gdy dostęp do Internetu jest coraz większy, oferowanie usług internetowych jest jednym z najważniejszym kierunków rozwoju sieci handlowych. Cieszymy się, że Lidl Polska również uczestniczy w tej internetowej rewolucji – podsumowuje Maksymilian Braniecki, Prezes Zarządu Lidl Polska.

Klienci sieci będą mogli logować się do aplikacji Lidl Plus i do e-sklepu poprzez ten sam login i hasło.

Sieć podaje, że aplikację Lidl Plus pobrało już 250 tys. osób.

Detalista mówi, że zakaz handlu w niedziele nie miał wpływu i decyzję o uruchomieniu e-sklepu.

Lidl już wcześniej testował zamówienia internetowe poprzez platformę Winnica Lidla, służącą do rezerwacji alkoholu przez internet (płatność i odbiór odbywają się w sklepach stacjonarnych). Na początku platforma oferowała 50 produktów, teraz jest ich 500. Firma podwoiła już obroty dedykowanej platformy.

Jak pisaliśmy na początku lutego, Lidl założył w ubiegłym roku spółkę, która może zarządzać projektem internetowym - LIDL ONLINE INTERNATIONAL LOGISTICS - której prezesem został Maksymilian Braniecki, prezes sieci Lidl.

Wspólnikiem firmy jest LIDL DIGITAL INTERNATIONAL LAGERHOLDING GMBH, który początkowo posiadał 999 udziałów. Jako przedmiot działalność spółki wpisano m.in. sprzedaż detaliczną prowadzoną przez domy sprzedaży wysyłkowej lub internet.

Lidl od jakiegoś czasu ma już szefa działu e-commerce. Od maja 2018 r. jest nim Wojciech Milewski. Wcześniej sprawował w Lidlu stanowisko Head of Project Management Office. Przed podjęciem pracy w Lidlu był zatrudniony w firmie Raben, Rhenus Logistics, Kompania Piwowarska i H&M.

Lidl posiada e-sklepy w Niemczech, Czechach, Holandii i Belgii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • gosc 2019-04-05 12:46:44

    Artykuły które tam są można kupić taniej stacjonarnie ;) Np jak coś leży dłuższy czas w sklepie jest przeceniane nawet -60% i więcej ;)

  • Neext 2019-04-04 08:41:46

    Jan - to jest niemożliwe do zrealizowania na skalę krajową - brak odpowiedniej logistyki, brak magazynów/pakowalni do online. Jeszcze minie wiele lat zanim to zostanie zrealizowane - dyskonty nie mają do tego żadnego zaplecza, nie mają na to nawet miejsca.

  • nene 2019-04-03 20:50:18

    Barierą będzie płatność kartą płatniczą, przelewem internetowym, blikiem ponieważ polski internet rządzi się swoimi prawami i króluje płatność za pobraniem. Silniejsi światowi gracze sprzedaży online na tym polegli!

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,90

  • Śr

    9,50

  • Min

    5,59

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6785
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.