Lidl rusza ze szkoleniami i quizami dla konsumentów. Wykonuje decyzję UOKiK

Autor: dlahandlu.pl 13 listopada 2018 11:44

Lidl rusza ze szkoleniami i quizami dla konsumentów. Wykonuje decyzję UOKiK

Ruszyła platforma edukacyjna dla konsumentów portaledu.lidl.pl oraz szkolenia dla rzeczników. Lidl Polska wykonuje w ten sposób decyzję UOKiK.

Decyzja prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczy kampanii marketingowej przeprowadzonej przez sieć dyskontów jesienią 2016 roku.

O decyzji UOKiK w sprawie feralnej promocji  informowaliśmy jako pierwsi na portalu dlahandlu.pl

Zgodnie z zasadami promocji, klienci Lidla mogli w terminie 30 dni od zakupu zwrócić towar w dowolnym sklepie tej sieci. Oddając produkty, konsumenci musieli pokazać paragon oraz opakowanie towaru, przy czym zawartość mogła być częściowo zużyta. Sieć dyskontów zakończyła akcję promocyjną nagle po niespełna dwóch tygodniach, mimo że regulamin przewidywał, że musi to zrobić z tygodniowym wyprzedzeniem, podając informacje na swojej stronie internetowej. UOKiK uznał, że działanie spółki mogło stanowić praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów. Spółka zadeklarowała, że polubownie rozwiąże sprawę i zobowiązała się m.in. do przeprowadzenia akcji edukacyjnej dla klientów oraz szkoleń dla rzeczników konsumentów. 

Lidl Polska na www.portaledu.lidl.pl przygotował program edukacyjny dla swoich klientów. Jego celem jest zdobycie praktycznej wiedzy z zakresu praw konsumenckich. Część szkoleniowa, przygotowana została w formie platformy e-learningowej pod okiem Federacji Konsumentów. Obejmuje takie tematy jak m.in.: reklamacja, pozasądowe rozpatrywanie sporów, bezpłatna pomoc konsumencka oraz roszczenia wobec przedsiębiorców stosujących nieuczciwe praktyki rynkowe. Akcja trwa od 12 listopada do 3 grudnia br. Uzyskanie 70 proc. poprawnych odpowiedzi będzie skutkowało przyznaniem bonu na zakupy w Lidlu w wysokości 25 zł dla 10 tys. pierwszych osób, które pomyślnie przejdą test. UOKiK przyjął warunki zobowiązania. Oznacza to dla Lidla wydatek rzędu 250 000 zł.  

UOKiK zobowiązał spółkę Lidl Polska również do przeprowadzenia ośmiu jednodniowych szkoleń dla rzeczników konsumentów oraz Inspekcji Handlowej. Wśród tematów znalazły się m.in.: reklama agresywna czy sprzedaż konsumencka (rękojmia za wady, gwarancja). Warsztaty odbyły się na przełomie września i października w ośmiu miastach: Białymstoku, Gdańsku, Bydgoszczy, Kielcach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu. Były prowadzone przez pracowników Federacji Konsumentów oraz wybranych ekspertów specjalizujących się w tematyce konsumenckiej.

Spółka Lidl Polska musi systematycznie informować UOKiK o wykonaniu nałożonych zobowiązań. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,70

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,15

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6692
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.