Lidl unowocześni rynek śmieciowy w Polsce?

www.portalsamorzadowy.pl 10 października 2018 14:30

Lidl unowocześni rynek śmieciowy w Polsce? Fot. Shutterstock.com

Właściciel Lidla, grupa Schwarz, przejęła firmę Toensmeier, która w Polsce ma ponad tysiąc pracowników w 35 oddziałach i zajmuje się gospodarką odpadami. Co to może znaczyć dla śmieciowego rynku? - zastanawia się portalsamorzadowy.pl.

Schwarz przejmie kontrolę nad spółkami Toensmeier za pomocą swojej spółki zależnej GreenCycle GmbH. GreenCycle organizuje zbieranie, sortowanie i recykling około 2 milionów ton surowców wtórnych rocznie - głównie z Lidla i Kauflandu.

Grupa Toensmeier to piąta pod względem wielkości niemiecka firma zajmująca się gospodarką odpadami. Zatrudnia 3 tys. pracowników w około 70 zakładach w Niemczech, Holandii i Polsce. W 2017 roku jej obroty grupy wyniosły ok. 500 mln euro.

W Polsce Toensmeier ma 35 oddziałów i pracuje dla niego ok. 1 tys. osób w lubuskim, wielkopolskim łódzkim, śląskim, mazowieckim, świętokrzyskim i lubelskim. Zajmuje się zbiórką i wywozem odpadów stałych, płynnych i przemysłowych. Prowadzi selektywną zbiórkę odpadów, pozyskiwanie i przetwarzanie makulatury, letnie i zimowe utrzymanie dróg, zbiórkę i wywóz AGD i RTV.

Ekspert od gospodarki komunalnej, znający niemiecki rynek, wiąże z tym przyjęciem spore nadzieje:

- To potężna grupa, jedna z większych na świecie w swojej branży, ale tu ważne jest nie tylko to, że mają potężne obroty, ale także fakt, że szczególnie Lidl to firma, która rozwija się bardzo ciekawie pod względem innowacyjnym - mówi nam Bernhard Skiba.

Skiba przypomina, że w Niemczech Lidl ma sieć wypożyczalni rowerów, także w Polsce wprowadza nowe rozwiązania, jak choćby biura podróży. - Dzisiaj wielkie konsorcja tak działają, że zabezpieczają się, inwestując w różne branże, a śmieci to obok informatyzacji i przemysłu farmaceutycznego jeden z największych rynków – dodaje ekspert.

Co Lidl zrobi z przejętą firmą: czy będzie po prostu kontynuował działanie Toensmeiera, czy poszuka nowych rozwiązań. - Lidl może podejść innowacyjnie do rynku śmieciowego, bo jak mówiliśmy - mają wiele pomysłów, mają kapitał i potencjał, żeby wiele zmienić na rynku – mówi Skiba.

Zdaniem rozmówcy portalsamorzadowy.pl taki rozwój wypadków mógłby być korzystny dla rynku odpadowego w Polsce: - Przydałoby się trochę „namieszać” na naszym rynku odpadów, bo w tej chwili mamy zastój i brak nowych rozwiązań. 

Więcej na portalsamorzadowy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.