Lidl w Polsce, czyli jakość otwarć bierze górę nad ilością

Autor: dlahandlu.pl,PB 2 października 2019 19:24

Lidl w Polsce, czyli jakość otwarć bierze górę nad ilością Fot. Shutterstock

Kilkadziesiąt otwarć rocznie, rozwój organiczny, starannie dobrany asortyment, nacisk na marki własne oraz ostrożne próbowanie nowych segmentów działalności, w tym e-commerce – tak w skrócie można opisać działalność Lidla w Polsce. I wszystko wskazuje na to, że nie ma co liczyć na drastyczną zmianę tej strategii w przyszłości. Lidl na polskim radzi sobie bardzo dobrze, więc agresywne posunięcia i ryzykowne projekty nie są mu potrzebne.

Sieć Lidl, należąca do niemieckiej grupy Schwarz (w której znajduje się także Kaufland), to jedna z największych sieci handlowych na świecie. Założona w 1973 roku sieć Lidl jest obecna w 32 krajach, w 29 z nich posiada 160 centrów dystrybucyjnych oraz zatrudnia 287 tysięcy pracowników.

W 2018 r. Schwarz Group, po raz pierwszy w historii osiągnął sprzedaż netto przekraczającą 100 mld euro. Sprzedaż wzrosła o 7,4 proc., w tym w sieci Lidl wzrosła o 8,8 proc., a w Kaufland o 1,6 proc. W Polsce Lidl generuje przychody na poziomie 18,3 mld zł, co czyni go trzecim detalistą na naszym rynku (pierwszym jest właściciel Biedronki, drugim Eurocash).

Przyczajony tygrys

Jak informuje Lidl, na koniec lutego tego roku miał on w Polsce 673 sklepy, ulokowane na terenie całego kraju, obsługiwane przez 11 centrów dystrybucyjnych. Od lutego do września sieć uruchomiła 17 placówek, co oznacza, że do sieci należy obecnie 690 sklepów. - Otwieramy kilkadziesiąt sklepów rocznie i takie tempo ekspansji planujemy utrzymać, rozwijając się w sposób organiczny. Inwestujemy w miejscowościach powyżej 8 000 mieszkańców, w lokalizacjach dobrze skomunikowanych, z możliwością budowy dużego parkingu. Stale analizujemy polski rynek pod względem miejscowości, w których moglibyśmy otworzyć kolejny, nowy obiekt – mówi portalowi dlahandlu.pl Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication w Lidl Polska.

W ciągu ostatnich 2 lat obrotowych firma otworzyła 64 nowe sklepy. W roku obroto­wym 2019/2020 planuje otworzyć 40 kolejnych i wkrótce ma szanse przekroczyć liczbę 700 placówek. Wydaje się, że to niewiele w porównaniu do Biedronki, która ma w Polsce niemal 3.000 sklepów. Nawet sieć Stokrotka, przejęta w ubiegłym roku przez litewską Maxima Grupe, goni Lidla pod względem liczby nowych otwarć. Stokrotka ma obecnie w Polsce już ponad 600 sklepów, ten rok ma przynieść łącznie 130 nowych otwarć.

Jednak powolny rozwój Lidla to przemyślana strategia. Spółka stawia na jakość lokalizacji, a nie na ilość nowych sklepów. Zarząd Lidl Polska deklaruje, że najważniejsze dla spółki jest takie wyszukanie lokalizacji i wypracowanie oferty, aby były one rentowne. Taką strategię chwalą eksperci. - Lidl otwiera w Polsce 30-50 sklepów co roku od kilku lat. Patrząc na polski rynek nie można się nie zgodzić z prezesem firmy - jakość otwarć okazuje się brać z czasem górę nad ilością – mówi Maciej Kraus, partner w Movens Advisory.


  • Piter 2019-10-03 18:55:02

    Ćwoki wioskowe chodzą do Niemców ale jak CCC otworzyło w Niemczech a Niemcy usłyszeli że to Polacy to wszystko padło bo przestali kupować.Polska ,,,gdzie ta nasza solidarność.

  • Jerzy 2019-10-03 16:07:24

    Ciekawa analiza. Lidl faktycznie fajnie się rozwija i przynajmniej wg mnie ma najciekawszą ofertę spośród dyskontów.

  • niepodpisany 2019-10-03 11:52:48

    Otwarta wojna między Lidlem, a Biedronką trwa. Wszędzie tam, gdzie Biedronka, chwilę później otwiera sięLidl.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,94

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7889
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.