Lidl w Polsce, czyli jakość otwarć bierze górę nad ilością

Autor: dlahandlu.pl,PB 2 października 2019 19:24

Lidl w Polsce, czyli jakość otwarć bierze górę nad ilością Fot. Shutterstock

Kilkadziesiąt otwarć rocznie, rozwój organiczny, starannie dobrany asortyment, nacisk na marki własne oraz ostrożne próbowanie nowych segmentów działalności, w tym e-commerce – tak w skrócie można opisać działalność Lidla w Polsce. I wszystko wskazuje na to, że nie ma co liczyć na drastyczną zmianę tej strategii w przyszłości. Lidl na polskim radzi sobie bardzo dobrze, więc agresywne posunięcia i ryzykowne projekty nie są mu potrzebne.

Jego zdaniem, Lidl ma wiele silnych stron. Przede wszystkim są to rozpoznawalne marki własne i wysoka jakość tych produktów. - Już dziś marki Pikok (wędliny) i Cien (kosmetyki) są wymieniane przez konsumentów na równi z „prawdziwymi” markami – zauważa Maciej Kraus. - Lidl bardzo promuje swoje marki często wspierając się niezależnymi ocenami jakości, ślepymi testami, znakami jakości – dodaje.

Kolejną przewagą Lidla nad innymi detalistami w Polsce jest z pewnością właśnie silne zaplecze w postaci jednej z największych firm handlowych na świecie. - W sumie Lidl ma ponad 10 tys. sklepów  i obroty siedem razy większe niż Jeronimo Martins, właściciel Biedronki. Efekt skali jest oczywisty. Daje to też większą przestrzeń marżową w agresywnej polityce cenowej – ocenia partner w Movens Advisory.

Jego zdaniem, niemiecka sieć umiejętnie potrafi dobierać asortyment. - Lidl zdołał połączyć ogień z wodą i wypracować dobrze wyważoną proporcję międzynarodowych i lokalnych produktów. Widać to szczególnie w tygodniach tematycznych – dodaje Maciej Kraus.

Omnichannel po niemiecku

Podobnie jak inni duzi detaliści, Lidl trzyma rękę na pulsie w segmencie e-commerce. Obecnie polski oddział tej sieci posiada już platformę do rezerwacji win i innych alkoholi (winnicalidla.pl) oraz platformę do rezerwacji wycieczek (lidl-podroze.pl). W tym roku detalista uruchomił również aplikację Lidl Plus, dzięki której klienci mają dostęp do promocji czy e-paragonów. W kwietniu ruszył natomiast sklep internetowy lidl-sklep.pl. Jak tłumaczy Aleksandra Robaszkiewicz, platforma została utworzona zarówno tych, którzy już kupują w sklepach sieci, jak również tych, którzy nie mieszkają w pobliżu sklepów Lidl i nie mieli dotychczas możliwości kupowania artykułów przemysłowych Lidla.

- Strona lidl-sklep.pl od początku cieszy się dużym zainteresowaniem naszych klientów, które z dnia na dzień jest coraz większe. Asortyment dostępny w ramach e-sklepu nieustannie się powiększa, obecnie nasi klienci znajdą ponad 2 000 produktów przemysłowych m.in. tekstylia, akcesoria kuchenne, AGD czy narzędzia – wymienia Aleksandra Robaszkiewicz.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!


  • Piter 2019-10-03 18:55:02

    Ćwoki wioskowe chodzą do Niemców ale jak CCC otworzyło w Niemczech a Niemcy usłyszeli że to Polacy to wszystko padło bo przestali kupować.Polska ,,,gdzie ta nasza solidarność.

  • Jerzy 2019-10-03 16:07:24

    Ciekawa analiza. Lidl faktycznie fajnie się rozwija i przynajmniej wg mnie ma najciekawszą ofertę spośród dyskontów.

  • niepodpisany 2019-10-03 11:52:48

    Otwarta wojna między Lidlem, a Biedronką trwa. Wszędzie tam, gdzie Biedronka, chwilę później otwiera sięLidl.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8095
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.