Lidl w Polsce, czyli jakość otwarć bierze górę nad ilością

Autor: dlahandlu.pl,PB 2 października 2019 19:24

Lidl w Polsce, czyli jakość otwarć bierze górę nad ilością Fot. Shutterstock

Kilkadziesiąt otwarć rocznie, rozwój organiczny, starannie dobrany asortyment, nacisk na marki własne oraz ostrożne próbowanie nowych segmentów działalności, w tym e-commerce – tak w skrócie można opisać działalność Lidla w Polsce. I wszystko wskazuje na to, że nie ma co liczyć na drastyczną zmianę tej strategii w przyszłości. Lidl na polskim radzi sobie bardzo dobrze, więc agresywne posunięcia i ryzykowne projekty nie są mu potrzebne.

W ten sposób Lidl buduje też swój kanał omnichannel – dając możliwość zamawiania produktów online i odbierania ich w sklepach. Zdaniem ekspertów, to podstawa dzisiejszego handlu, w którym coraz bardziej liczy się doświadczenie – zakupy mają być wygodne i przyjemne. Czy zatem możemy wkrótce spodziewać się wejścia Lidla w sprzedaż przez Internet produktów żywnościowych? Raczej nieprędko, biorąc pod uwagę ostrożność, z jaką Lidl testuje wszelkie nowe projekty.

Jak tłumaczy Krzysztof Badowski, partner PwC, wejście w e-commerce jest na jakimś etapie rozwoju sieci niezbędne, ale musi ono być powiązane z poziomem dojrzałości rynku i gotowością konsumenta na adopcję takiego rozwiązania. - Część polskich konsumentów jest gotowa na zakupy spożywcze przez Internet, ale wciąż skala tego biznesu jest relatywnie niewielka, a tym samym rentowność jest trudna do osiągnięcia. W Polsce skala zakupów spożywczych dokonywanych przez Internet wciąż wynosi poniżej 1 proc. wielkości rynku. Nie dziwię się więc ostrożności sieci w tym obszarze – mówi ekspert.

Zauważa, że istotne udziały handel spożywczy online osiąga właściwie głównie w Azji (Korea Południowa i Japonia, a także Chiny). W Europie, liderzy czyli Wielka Brytania i Francja notują dość niskie jednocyfrowe udziały handlu spożywczego online, a Hiszpania czy Niemcy – duże rynki konsumenckie – operują na wartościach zbliżonych do Polski.

- Oczywiście zmiana jest nieunikniona i niewątpliwie modele detaliczne przyszłości, a przynajmniej tej przewidywalnej, to modele mieszane – obecność w tradycyjnym formacie fizycznym połączona z obecnością cyfrową - dodaje Krzysztof Badowski.

Lider Lidl

Czy strategia Lidla, powolnego organicznego wzrostu jest dobra? Zdaniem Krzysztofa Badowskiego, jak najbardziej tak. - Najlepszym recenzentem strategii detalisty jest zawsze konsument. Więc wydaje się, że strategię Lidla należy ocenić pozytywnie. Nowe elementy strategii, takie jak biuro podróży, aplikacja mobilna czy e-commerce to zwiększenie liczby potrzeb konsumenckich adresowanych przez sieć i zwiększenie liczby tzw. touch-pointów, czyli punktów styku z klientem. Powinno mieć to zarówno efekt lojalizacyjny, jak i bardzo wymierny efekt finansowy, gdyż konsument ma więcej możliwości interakcji transakcyjnej z detalistą – mówi partner PwC.


  • Piter 2019-10-03 18:55:02

    Ćwoki wioskowe chodzą do Niemców ale jak CCC otworzyło w Niemczech a Niemcy usłyszeli że to Polacy to wszystko padło bo przestali kupować.Polska ,,,gdzie ta nasza solidarność.

  • Jerzy 2019-10-03 16:07:24

    Ciekawa analiza. Lidl faktycznie fajnie się rozwija i przynajmniej wg mnie ma najciekawszą ofertę spośród dyskontów.

  • niepodpisany 2019-10-03 11:52:48

    Otwarta wojna między Lidlem, a Biedronką trwa. Wszędzie tam, gdzie Biedronka, chwilę później otwiera sięLidl.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7786
Ilość aktualnych ofert: 476982

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.