Lidl wciąż najbardziej aktywny pod względem reklamy w telewizji

Autor: dlahandlu.pl 26 lipca 2018 15:00

Najbardziej aktywną reklamowo marką w telewizji w pierwszej połowie br. jest utrzymujący się od trzech lat na podium - Lidl (GRP 39 333). Tuż za nią znalazły się firmy z branży telefonicznej – Orange i T-mobile – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Największy wzrost – o 55% zanotowała marka Winiary z GRP 11 512.

W danym rankingu w pierwszej połowie roku czołówka pozostaje bez zmian. Jednak z wyraźnym wzrostem lidera zestawienia – Lidl.  Marka ta zanotowała 22% wzrost GRP w tym przedziale czasowym  w porównaniu z rokiem ubiegłym i jest to największy wzrost spośród marek, które były również w TOP 10 w 2017 roku. Dwie następne marki z podium wygenerowały minimalnie mniejszą liczbę GRP niż w poprzednim półroczu., tj. Orange (-2%) – 24 572 GRP, T-mobile(-1%) – 22 914 GRP.

- Mimo, że liderem rankingu jest przedstawiciel sektora handlowego to ranking zdominowała branża telefoniczna. Stanowi ona 44% udziału zestawienia top 10. Na drugim miejscu jest handel – 37%, na trzecim FMCG – 12%, na czwartym farmacja – 7% - mówi Marcin Hajdenrajch, Media Manager, Codemedia.

Przeczytaj także:

Do tego grona dołączyły 3 marki, które były nieobecne w roku 2017. Ibuprom, który był na 15 miejscu w zeszłym roku. Zwiększył on swoją aktywność o 33% i znalazł się na 8 miejscu z liczbą 14 304 GRP. Druga marka, która nie była obecna rok temu, a pojawiła się w obecnym to Nivea. Ze wzrostem 29% uplasowała się na 9. miejscu, natomiast marka Winiary, która jest na zamyka ranking TOP 10 zanotowała największy wzrost w tabeli i jest to 55%.

Największym spadkiem procentowym charakteryzuje się Play. W 2017 roku wygenerował 22 606 GRP, natomiast w 2018 już 19 032. Jest to mniej o 16%.

Przez pojawienie się trzech marek w rankingu, trzy inne zniknęły z zestawienia. Jest to Neonet (10 534 GRP), Rossmann (10 550 GRP)) oraz Tesco (10 482 GRP). Marki te są blisko TOP 10, dlatego nie uniknione, że w następnych rankingach powrócą do czołówki – podsumowuje Marcin Hajdenrajch, Media Manager, Codemedia.

GRP to wartość określająca siłę (skuteczność w dotarciu do klienta) kampanii reklamowej poprzez procentowy lub liczbowy wskaźnik oglądalności.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,62

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8047

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.