Lidl z nową polityką zakupową. Sieć ustala własne normy dla marek własnych

Autor: dlahandlu.pl 13 sierpnia 2019 10:17

Lidl z nową polityką zakupową. Sieć ustala własne normy dla marek własnych fot. za lidl.pl

Lidl czuje się odpowiedzialny za sprzedawaną w swoich sklepach żywność. Sieć postawiła sobie ambitne cele dotyczące składu produktów marek własnych. W nowym dokumencie dotyczącym polityki zakupowej sieć opisuje swoje cele i dotychczasowe osiągnięcia w ztym zakresie.

- Jako jeden z największych podmiotów zajmujących się sprzedażą artykułów spożywczych wnosimy istotny wkład w zapewnienie dostępności produktów na polskim rynku. Jesteśmy świadomi odpowiedzialności wynikającej z rozmiarów naszej działalności oraz udziału w rynku - opisuje sieć w swoim dokumencie "Polityka zakupów, świadome odżywianie".

Dokument sieci opisuje cele Lidla dotyczące marek własnych.

Lidl chce aktywnie przyczyniać się do promowania świadomego odżywiania. "W trosce o lepsze jutro” sieć stworzyła politykę zakupową dla produktów żywnościowych, którą regularnie weryfikuje, analizuje i rozwija.

Sieć podkreśla, że kontroluje asortyment marek własnych dążąc do jego ciągłego udoskonalania. W tym celu podejmuje wyzwania, definiujemy cele i wyznaczamy normy w tych obszarach, w których nie zostały jeszcze uchwalone przepisy lub regulacje ani przez krajowego ustawodawcę, ani przez UE.

Jako jeden z pionierskich elementów swojej polityki zakupowej dotyczącej artykułów żywnościowych podaje optymalizację marek własnych Lidla pod kątem zawartości cukru, soli i tłuszczu. Aby wnieść swój aktywny wkład w promowanie zdrowszego odżywiania, Lidl zamierza podjąć różne działania, aby do 2025 roku sprzedawać w swoim asortymencie marek własnych każdorazowo 20 procent mniej dodawanego cukru i dodawanej soli. Jeśli chodzi o stosowanie tłuszczów, to celem sieci jest osiągnięcie jak największego udziału nienasyconych kwasów tłuszczowych w artykułach żywnościowych marek własnych.

Lidl podaje, że zawartość akryloamidu w przypadku większości produktów marki własnej jest wyraźnie niższa niż wartość odniesienia UE. Olej palmowy został zastąpiony olejem słonecznikowym w  asortymencie mrożonych produktów ziemniaczanych marki Harvest Basket oraz w chipsach ziemniaczanych Snack Day. W kremie orzechowo-nugatowym Choco Nussa zastąpiono dużą część oleju palmowego olejem rzepakowym i słonecznikowym. Obecnie sieć rozpoczyna intensywne prace nad redukcją soli w asortymencie świeżo odpiekanych chlebów i bułek. Firma rozpoczyna również intensywne prace nad redukcją zawartości cukru, aby w 2025 roku osiągnąć poziom 10 g/100 g.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,59

  • Śr

    3,99

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6992
Ilość aktualnych ofert: 277850

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.