Lidl z nową polityką zakupową. Sieć ustala własne normy dla marek własnych

Lidl czuje się odpowiedzialny za sprzedawaną w swoich sklepach żywność. Sieć postawiła sobie ambitne cele dotyczące składu produktów marek własnych. W nowym dokumencie dotyczącym polityki zakupowej sieć opisuje swoje cele i dotychczasowe osiągnięcia w ztym zakresie.
- Jako jeden z największych podmiotów zajmujących się sprzedażą artykułów spożywczych wnosimy istotny wkład w zapewnienie dostępności produktów na polskim rynku. Jesteśmy świadomi odpowiedzialności wynikającej z rozmiarów naszej działalności oraz udziału w rynku - opisuje sieć w swoim dokumencie "Polityka zakupów, świadome odżywianie".
Dokument sieci opisuje cele Lidla dotyczące marek własnych.
Przeczytaj także:
Lidl chce aktywnie przyczyniać się do promowania świadomego odżywiania. "W trosce o lepsze jutro” sieć stworzyła politykę zakupową dla produktów żywnościowych, którą regularnie weryfikuje, analizuje i rozwija.
Sieć podkreśla, że kontroluje asortyment marek własnych dążąc do jego ciągłego udoskonalania. W tym celu podejmuje wyzwania, definiujemy cele i wyznaczamy normy w tych obszarach, w których nie zostały jeszcze uchwalone przepisy lub regulacje ani przez krajowego ustawodawcę, ani przez UE.
Przeczytaj także:
Jako jeden z pionierskich elementów swojej polityki zakupowej dotyczącej artykułów żywnościowych podaje optymalizację marek własnych Lidla pod kątem zawartości cukru, soli i tłuszczu. Aby wnieść swój aktywny wkład w promowanie zdrowszego odżywiania, Lidl zamierza podjąć różne działania, aby do 2025 roku sprzedawać w swoim asortymencie marek własnych każdorazowo 20 procent mniej dodawanego cukru i dodawanej soli. Jeśli chodzi o stosowanie tłuszczów, to celem sieci jest osiągnięcie jak największego udziału nienasyconych kwasów tłuszczowych w artykułach żywnościowych marek własnych.
Lidl podaje, że zawartość akryloamidu w przypadku większości produktów marki własnej jest wyraźnie niższa niż wartość odniesienia UE. Olej palmowy został zastąpiony olejem słonecznikowym w asortymencie mrożonych produktów ziemniaczanych marki Harvest Basket oraz w chipsach ziemniaczanych Snack Day. W kremie orzechowo-nugatowym Choco Nussa zastąpiono dużą część oleju palmowego olejem rzepakowym i słonecznikowym. Obecnie sieć rozpoczyna intensywne prace nad redukcją soli w asortymencie świeżo odpiekanych chlebów i bułek. Firma rozpoczyna również intensywne prace nad redukcją zawartości cukru, aby w 2025 roku osiągnąć poziom 10 g/100 g.

WYBRANE DLA CIEBIE
- 20:03 Stokrotka w przyszłym roku celuje w 100 nowych sklepów
- 20:00 PSH Lewiatan otworzyła w listopadzie dziewięć sklepów
- 19:52 Raport: Firmy spodziewają się, że w tym roku e-handel wrośnie o 6-15 proc.
- 17:20 Rynek osobistych dóbr luksusowych z drugiej ręki jest wart 26 mld euro
- 15:30 Obywatele Grecji będą musieli częściej płacić bezgotówkowo
- 15:08 IKEA przetestuje usługę "na wynos" we współpracy z Pyszne.pl
- 14:53 Mintel: 3 trendy, które będą kształtować rynek spożywczy i gastronomiczny w...
- 14:14 MRPiPS: Rok 2019 przejdzie do historii jako czas rekordowo niskiego...
-
Tesco exit: Auchan i Carrefour muszą przemyśleć swoje strategie
-
Kaufland bierze siódmą lokalizację Tesco?
-
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Allegro
-
Kaufland z kolejnym butelkomatem w sklepie. Czy Lidl pójdzie za tym przykładem?
-
Czy nowemu inwestorowi - SPAR Group - uda się odzyskać rynek po Piotrze i Pawle?
-
SPAR Group chce mieć w Polsce 400 sklepów w ciągu pięciu lat (galeria)
- 1 Spółki Piotra i Pawła chcą, by najwięksi wierzyciele poparli układ. Prawnik...
- 2 Czy wierzyciele Piotra i Pawła zgodzą się na spłatę 10 proc. wierzytelności?...
- 3 Piotr Korek po niespełna roku spędzonym w Heriot przechodzi do Napollo
- 4 Tesco exit: Auchan i Carrefour muszą przemyśleć swoje strategie
- 5 Tesco wystawia na świąteczną licytację kolację z ...Martinem Behanem
- 6 Lewiatan w lokalizacji po Intermarche w Kruszwicy

BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa, Aleja Rzeczypospolitej, 102.40 m², sprzedam mieszkanie
- Dom, Warszawa Wilanów (Powsin), Rukoli, 567.00 m², sprzedam dom
- Mieszkanie, Warszawa, Aleja Rzeczypospolitej, 48.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Białołęka (Nowodwory), Świderska, 59.51 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.