Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Lipiec w handlu: Alianse strategiczne, przejęcia i nowy format Biedronki

Autor: dlahandlu.pl 3 sierpnia 2018 09:47

Lipiec w handlu: Alianse strategiczne, przejęcia i nowy format Biedronki Fot. Shutterstock

Wejście na polski rynek handlu nowego gracza w segmencie dyskontowym, alians Carrefoura i Tesco, otwarcie pierwszego outletu Biedronki, przejęcia w rodzimym handlu detalicznym, czy przygotowania Maximy do kolejnych transakcji to najciekawsze wydarzenia, jakie miały miejsce w segmencie handlu w lipcu. Niestety, nie możemy do nich zaliczyć informacji o przejęciu sieci Piotr i Paweł. Proces poszukiwania inwestora strategicznego jeszcze nie zakończył się.

Jednym z najciekawszych wydarzeń bez wątpienia jest zapowiedź wejścia do Polski nowego gracza w segmencie dyskontowym. Rosyjski detalista Svetofor poinformował, że wejdzie na rynek Europy Środkowej z marką Mere. Zamierza otworzyć swój pierwszy sklep we wrześniu w rumuńskim Snagov. W Polsce sieć chce uruchomić 105 sklepów, przy czym w tym roku ma powstać 8 placówek, głównie w południowej Polsce. Wkrótce ma ruszyć rekrutacja kierowników sklepów i personelu.

Założona w 2009 r. sieć ma około 800 sklepów w Rosji, na Białorusi, w Kazachstanie i w Chinach. Tutaj sieć działa pod logo Svetofor. Lista rynków, na których sieć planuje ekspansję pod logo Mere to Azarbejdżan, Rumunia, Polska i Niemcy. Firma chce wyróżniać się niskimi cenami: o 20 proc. niższymi niż ceny rynkowe, które detalista uzyskuje dzięki bezpośredniej współpracy z producentami, sztywnej polityce kosztowej i minimalnej marży handlowej. Sklepy będą miały dogodną lokalizację sklepów i łatwy dojazd, brak opłat dla producentów za wejście na półki. 

Pozostaje pytanie, czy debiut Mere na polskim rynku zakończy się powodzeniem? Opinie są sceptyczne, a analitycy zwracają uwagę na wysoką konkurencyjność naszego rynku i trudność z dotarciem do konsumenta w formule „twardego dyskontu”.

W pierwszych dniach lipca Carrefour i Tesco poinformowały o planach zawarcia "długoterminowego, strategicznego sojuszu", który przełoży się na obniżki cen dla klientów i nowe szanse dla dostawców. Jednak sojusz nie będzie dotyczył Polski, bo jak podało biuro prasowe Tesco jest to jedyny rynek, gdzie sieci są bezpośrednimi konkurentami.

Alians Tesco i Carrefoura obejmie strategiczne relacje z globalnymi dostawcami, wspólny zakup produktów marek własnych i towarów, które nie będą odsprzedawane. Partnerstwo będzie podlegało trzyletnim ramom operacyjnym. Sojusz pozwoli obu firmom poprawić jakość i wybór produktów dostępnych dla ich klientów, po jeszcze niższych cenach, zwiększając w ten sposób ich konkurencyjność.

Francuski urząd ds. konkurencji rozpoczął postępowanie ws. strategicznego sojuszu między Tesco i Carrefourem. Autorite de la Concurrence zapowiedział, że zbada, czy porozumienie pomiędzy największymi detalistami z Wielkiej Brytanii i Francji może ograniczać konkurentów.

  • internauta 2018-08-05 16:16:23

    Sieć Aldi miała do końca lipca przebudować wszystkie sklepy, a tymczasem sklep Aldi nr 028 jest nieprzebudowany. Może zapytacie się ich, dlaczego NIEWSZYSTKIE sklepy są zmodernizowane?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.