Lipiec w handlu: UOKiK mówi „tak” przejęciu Piotra i Pawła, Tesco wchodzi w mniejszy format, KE apeluje ws. podatku

Autor: dlahandlu.pl 2 sierpnia 2019 09:36

Lipiec w handlu: UOKiK mówi „tak” przejęciu Piotra i Pawła, Tesco wchodzi w mniejszy format, KE apeluje ws. podatku Fot. Shutterstock.com

Zaskoczenia nie było - sprawa podatku od sprzedaży detalicznej ponownie trafi na wokandę. Być może nie wszyscy zdążą go zapłacić. Tesco w szybkim tempie zmniejsza powierzchnię handlową w Polsce, a New Polish Investments dostało zgodę na przejęcie Piotra i Pawła. Podsumowujemy miniony miesiąc w branży.

UOKiK daje zielone świtało ws. przejęcia Piotra i Pawła

Przejęcie Grupy Piotr i Paweł przez New Polish Investments ( (wcześniej działająca pod nazwą Passington Investments) nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji. UOKiK wydał zgodę na transakcję. Decyzja została wydana na dwa lata. W tym czasie przedsiębiorcy mają czas na dopełnienie formalności związanych z przejęciem.

UOKiK nie badał informacji o toczących się na polskich rynku sporach dotyczących licencji i praw do używania znaku SPAR, pod którym będą działały przejęte sklepy.

Przypomnijmy: 30 maja podpisano umowę kupna-sprzedaży udziałów w sieci Piotr i Paweł. Spółka zależna Spar Group z RPA, Wasz Sklep Spar, przejmie większościowe udziały w Piotrze i Pawle od funduszy zarządzanych przez TFI Capital Partners.

Tesco wierzy w hipermarkety kompaktowe



1 lipca w sieci Tesco oficjalnie ruszył spór zbiorowy. Zarząd sieci odmówił podwyżek pracownikom, tłumacząc się względami ekonomicznymi. Związkowcy domagali się podwyżek - dla wszystkich pracowników sklepów od 350 zł brutto oraz 200 zł brutto dla osób na stanowiskach kierowniczych.

Nieuwzględnienie tych postulatów otworzyło im drogę do organizacji referendum strajkowego. Zanim w sieci ruszy referendum strajkowe, strony muszą przejść przez kolejne etapy procesu, takie jak rokowania i mediacje.

Tymczasem Tesco wciąż reorganizuje swój biznes w Polsce. Sieć w lipcu dwukrotnie informowała o sprzedaży kolejnych sklepów. Pod młotek w „pierwszym rzucie” poszły placówki we Wrocławiu (ul. Długa), Warszawie (ul. Stalowa), Krakowie (ul. Wielicka), Gdańsku (ul. Cienista ) oraz Lublinie, a hipermarket w Gliwicach został zamknięty.

Pod koniec ubiegłego miesiąca detalista przekazał pracownikom szczegóły planu dotyczącego skoncentrowania swoich działań w Polsce na formatach mniejszych sklepów, które notują lepsze wyniki. Oznacza to przebudowę największych hipermarketów w Polsce do formatu tzw. hipermarketu kompaktowego, który funkcjonował będzie obok istniejącego formatu supermarketów. Poza przebudowami, Tesco potwierdziło, iż jest na etapie finalizacji umów sprzedaży kolejnych ośmiu dużych hipermarketów. Do sprzedaży i zamknięcia wytypowano tym razem hipermarkety: HM Tychy, HM Warszawa Piastów, HM Rzeszów, HM Żary, HM Warszawa Gocław, HM Bydgoszcz, HM Gdynia ul. Nowowiczlińska 35, HM Gorzów Wielkopolski oraz mniejsze formaty w Sosnowcu i Warszawie przy ul. Wolskiej. Po odjęciu tych lokalizacji Tesco będzie liczyło w naszym kraju niespełna 330 sklepów.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,99

  • Śr

    16,36

  • Min

    11,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7847
Ilość aktualnych ofert: 481629

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.