Listopad w handlu: Piotr i Paweł nie składa broni, menedżerowie zmieniają sieci

Autor: dlahandlu.pl 3 grudnia 2018 12:02

Listopad w handlu: Piotr i Paweł nie składa broni, menedżerowie zmieniają sieci Fot. Shutterstock.com

- Wracamy do gry – twierdzi Marek Miętka, prezes Piotra Pawła. Czy sieci uda się faktycznie wyjść z impasu? Co dalej z ograniczeniami w handlu? PiS złożył już projekt nowelizacji ustawy, która ma uderzyć w sklepy ,,udające” placówki pocztowe. Co jeszcze działo się w listopadzie?

Piotr i Paweł wraca do gry?

Na właściwe tory próbuje powrócić Piotr i Paweł, który już od blisko roku poszukuje inwestora strategicznego. W minionym miesiącu sieć ogłosiła podjęcie pewnych działań.

Przy okazji Święta Niepodległości detalista wystartował z nową kampanią promocyjną, w której podkreślał, że jest polską siecią z tradycjami. – To nie koniec zmian i wyjścia do konsumentów, jakie szykuje sieć Piotr i Paweł – już niedługo startuje nowy program lojalnościowy i remodeling punktów sprzedaży z otwarciem nowego wzorcowego sklepu sieci w Poznaniu – mówił prezes Marek Miętka.
Kilka dni później prezes delikatesowej sieci zadeklarował, że PiP wraca do gry. - Piotr i Paweł wychodzi na prostą. To widać zarówno w naszych sklepach, jak i po akcjach marketingowych. Piotr i Paweł ma być jak najbliżej klientów i ich potrzeb – podkreślił.

– Zatowarowanie sklepów znacząco się poprawiło, liczba dostawców rośnie z każdym tygodniem, a zobowiązania do nich są regulowane na bieżąco – mówił w rozmowie z naszym serwisem Aleksander Rosa, rzecznik Piotra i Pawła. Obecnie ponad 200 podmiotów dostarcza towary do magazynu logistycznego Piotra i Pawła, a ponad 1250 - bezpośrednio do sklepów.

Zaznaczył, że spółka nie podpisuje z dostawcami umów długoterminowych. – Obecnie sukcesywnie odświeżamy umowy z poszczególnymi dostawcami – mówił Aleksander Rosa. Od początku roku sieć zamknęła ponad 40 sklepów, 5 sprzedała sieci Biedronka, a 3 sieci Carrefour. Piotr i Paweł obecnie zarządza 98 sklepami. Docelowo firma zamierza ograniczyć sieć do 70 placówek.

Carrefour w koalicjach

Pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi przedstawiciele sieci Carrefour wraz z przedstawicielami Polskie Izby Żywności Ekologicznej, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz stowarzyszenia EKOŁAN powołali Koalicję na rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio. Celem jej działania będzie podjęcie inicjatyw prowadzących do budowy rynku żywności bio i wdrożenie rozwiązań, rozwój tego rynku w Polsce oraz podniesienie poziomu wiedzy wśród uczestników rynku bio.

Sieć zaskoczyła też klientów współpracą z MediaMarkt. 22 listopada br. ruszył jej sklep na wydzielonej powierzchni hipermarketu Carrefour w Galerii Wileńskiej.

Francuski detalista zapowiedział także przyspieszenie rozwoju sklepów w modelu ajencyjnym. Jest to reakcja sieci związana z pojawieniem się na rynku nowej grupy osób, zainteresowanych tymczasową pracą na etacie, aby po zdobyciu doświadczenia prowadzić własne sklepy franczyzowe.

Karuzela kadrowa kręci się…

Duże zmiany kadrowe zaszły w polskim oddziale Carrefoura. Ronan Martin, dyrektor operacyjny i wiceprezes zarządu Carrefour Polska po 10 latach spędzonych w naszym kraju, został dyrektorem ds. nieruchomości w centrali sieci we Francji. Z kolei Bożena Nawara-Borek, dyrektor ds. e-commerce, została e-commerce managerem w firmie Swarovski.

Dariusz Wcisło dołączył do Eko Holdingu (spółki zależnej Eurocashu) jako członek zarządu i dyrektor generalny. W latach 2004-2016 był związany z Tesco, w ostatnim czasie jako dyrektor operacji. Do Eko Holdingu trafił też Paweł Pietkun, związany przez kilkanaście lat z Tesco.

Z zarządem Eko Holdingu rozstała się Beata Szczytowska, członek zarządu, a także Pedro Martiho, prezes zarządu, który w ostatnim czasie został prezesem zarządu spółki zależnej Mila (w miejsce Artura Góralczyka). Jego miejsce zajął Rui Amaral, który przeszedł z rady nadzorczej. Do rady powołany został natomiast Przemysław Ciaś, członek zarządu Eurocashu.

Witold Baran, długoletni menedżer w Tesco, został szefem działu zakupów w Netto Polska. Daniel Grabka, przez ostatnie 7 lat dyrektor zakupów Netto Polska w czerwcu br. został dyrektorem marki własnej w centrali koncernu Salling Group w Danii. Od czerwca do listopada stanowisko dyrektora zakupów pełnił przejściowo Christian Toft z centrali firmy.

W KRS spółki Tesco Polska pojawiła się z kolei informacja, że Jason Davies oraz Marek Slanina zostali wpisani jako członkowie rady nadzorczej firmy. Jednocześnie z rady nadzorczej do zarządu przeszła Elżbieta Gołąb, dyrektor personalna firmy. W tym samym czasie Martin Behan z członka zarządu awansował na wiceprezesa zarządu.

Zmiany zaszły również w Stokrotce. Członkiem zarządu spółki i jej wiceprezesem został Kęstutis Gailius. Zmieniła się również rada nadzorcza Emperii. Poza nią znaleźli się: Artur Laskowski, Jarosław Wawerski, Artur Kawa, Michał Kowalczewski, Aleksander Widera. Ich miejsce zajęli: Vygintas Šapokas, Arunas Zimnickas, Dalius Misiunas, Karol Szymański oraz Marcin Jasiński.

Roszady kadrowe nie ominęły sieci Mila. Z radą nadzorczą pożegnali się: Robert Kasner, Stanisław Sosnowski, Robert Załęski, Emil Daciuk i Artur Kasner. Ich miejsce zajęli przedstawiciele nowego właściciela - Eurocashu: Katarzyna Kopaczewska, Jacek Owczarek i Rui Amaral. Zbigniew Wysocki i Arkadiusz Kęsicki pozostali w zarządzie sieci.

Netto 3.0

Netto ruszyło z konceptem 3.0. Pierwszy taki sklep został otwarty w gdańskiej Galerii Madison, a kolejne – w Szczecinie i Goleniowie. Placówki przeszły całkowity remodelling zgodnie z założeniami konceptu 3.0 i zyskały zupełnie nową jakość.

Netto w najnowszej odsłonie to nowoczesne i przestronne miejsce, nawiązujące w swojej stylistyce do skandynawskiej estetyki. Koncept 3.0 zakłada dostarczenie klientom wyjątkowego doświadczenia zakupowego: poszerzona i wyeksponowana oferta świeżych warzyw i owoców, szeroka gama produktów bezglutenowych, bezlaktozowych, bezcukrowych oraz z certyfikatem BIO, produkty To Go ze świeżymi sałatkami, sokami i przekąskami – to rozwiązania oraz asortyment dostosowany do najnowszych trendów i potrzeb konsumentów.

Dino wciąż na fali

Dino, polska sieć marketów spożywczych, odnotowała w okresie styczeń-wrzesień br. przychody na poziomie 4,3 mld zł, czyli o 1 mld zł wyższe niż o rok wcześniej (+32 proc.) Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w tym okresie +12,4 proc. r/r. W tym samym okresie Grupa zainwestowała 466 mln zł w dalszy rozwój sieci sklepów. W ciągu 9 miesięcy Dino otworzyło 120 nowych sklepów.

Współpracę z siecią zapowiedziała firma InPost, która postawi swoje Paczkomaty przy wybranych sklepach Dino. To kolejne partnerstwo InPost – sieć rozbuduje się także o lokalizacje przy sklepach Lidl.

Delko na zakupach

Delko S.A. chce rozbudować segment detaliczny. 8 listopada spółka podpisała przedwstępną warunkową umowę sprzedaży 51.751 tys. udziałów spółki A&K HURT-MARKET Sp. z o.o. z siedzibą w Mielcu co stanowi 50 proc. kapitału zakładowego ww. spółki za cenę zakupu wynoszącą 7 mln zł.

  • nikt 2018-12-09 00:32:43

    Żeby zmienić politykę cenową trzeba robić duże zakupy. Duże zakupy-dobra cena! A dużych zakupów brak. Brak szans na lepsze jutro, niestety to agonia:(

  • Wieloletni klient 2018-12-07 06:51:58

    Piotr i Paweł ma dobrych zaopatrzeniowców i złych

    menadżerów. Tak jest od początku i nie widać zmiany

    na lepsze. Należy zmienić politykę cenową. Będą klienci

    będą zyski.

  • Poznaniak smutny 2018-12-04 21:19:27

    Ale Piotr i Paweł upada juz definitywnie, to trzeba napisać.

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,49

  • Śr

    1,78

  • Min

    0,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6261

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.