PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Listopad w handlu: Tesco zmierza do mety, debiut Eurospara, nowe koncepty Carrefoura, Stokrotki i Ruchu

Autor: dlahandlu.pl 29 listopada 2019 14:29

Listopad w handlu: Tesco zmierza do mety, debiut Eurospara, nowe koncepty Carrefoura, Stokrotki i Ruchu Fot. Shutterstock.com

Wyjście Tesco z Polski przestało być przedmiotem spekulacji, a stało podmiotem analiz. Eksperci nie mają już wątpliwości, że sieć wycofa się z naszego kraju. Tymczasem konkurenci nie zasypiają gruszek w popiele i zaskakują nowymi formatami. Jak rynek przyjmie pierwszy sklep z szyldem EUROSPAR?

Tesco wycofuje się z Polski

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał zgodę na przejęcie trzech lokalizacji Tesco: Gdańsk ul. Cienista; Warszawa ul. Stalowa i Kraków ul. Wielicka. Leroy Merlin jeszcze czeka na decyzję Urzędu. Pisaliśmy również o zakusach Castoramy na lokalizacje po brytyjski detaliście. Wszystkie te ruchy świadczą o jednym: sieć raczej nie uratuje polskiej odnogi biznesu. Sieć redukuje zatrudnienie w magazynach i prawdopodobnie zamknie kolejne placówki.

To, że Tesco wycofuje się z Polski nie jest żadną tajemnicą. Drastyczne obniżenie wyników i sprzedaży na naszym rynku trwa już od lat i to są rzeczy odnotowane – powiedział w rozmowie z nami Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

EUROSPAR debiutuje w Blue City

SPAR Group planuje zbudowanie w Polsce sieci 400 sklepów w ciągu pięciu lat. Bazą do jej budowania ma być 66 sklepów Piotr i Paweł, które zostaną poddane rebrandingowi i zmienią szyld na SPAR w ciągu 2020 roku. Sieć chce się także rozwijać w oparciu o nowe umowy z niezależnymi detalistami i zostać ogólnopolskim graczem. Firma nie chciała komentować czy prowadzi negocjacje z SPAR Polska odnośnie wchłonięcia sieci ponad 200 sklepów SPAR jako całości.

Czytaj także: Jakimi cenami SPAR chce walczyć o klienta w Polsce?

Przypomnijmy: Spar Group sfinansował biznes w Polsce pożyczką w wysokości 158 mln zł. Na razie na ekspansję (nieruchomości i wyposażenie) w naszym kraju wydano 50 tys. zł, a zobowiązania Piotra i Pawła w naszym kraju to 124,5 mln zł. Spar Group przejął 80 proc. udziałów w sieci Piotr i Paweł za 1 euro. Wszystkie te dane zawarto w sprawozdaniu rocznym The Spar Group z RPA za 2019 rok (kończący się 30 września br).

Nowe koncepty handlowe w natarciu

Przy Marszałkowskiej 87 w Warszawie ruszył pierwszy sklep Carrefour w formacie bio. Jednocześnie jest to 900. sklep sieci. Oferuje 2500 produktów, z czego 80 proc. to produkty bio, pozostałe zaś to produkty dietetyczne i prozdrowotne: bezglutenowe, bezlaktozowe i wegańskie.


  • Ekspert 2019-12-02 07:09:25

    Spar chce ale inni nie chcą a żeby były podstawy do robienia biznesu to musi być chęć obopólna. Cała ich polityka to przerost formy nad treścią.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,68

  • Min

    2,51

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7727
Ilość aktualnych ofert: 496784

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.