Łódź: mało centrów handlowych najnowszej generacji

Autor: Gfk Polnia 27 września 2011 13:30

W Łodzi jest miejsce na przynajmniej jeszcze jedno nowoczesne centrum handlowe - wynika z badań GfK Polonia, przeprowadzonych dla łódzkiej spółki Fabryka Biznesu.

Poziom nasycenia ogólną powierzchnią handlową jest w Łodzi porównywalny z innymi miastami podobnej wielkości (635 mkw. na 1 000 mieszkańców). Znacznie gorzej Łódź wypada natomiast pod względem podaży obiektów handlowych trzeciej generacji i nowszych. Wskaźnik nasycenia najnowocześniejsza powierzchnią handlową wynosi tu zaledwie 308 mkw. na 1 000 mieszkańców i należy do najniższych wśród porównywalnych miast, np. Wrocławia (423 mkw./1000 mieszkańców) czy Krakowa (365 mkw.).

Co ciekawe, badania GfK Polonia wykazały, że Łódź ma porównywalną z analogicznymi miastami siłę nabywczą dla handlu detalicznego, wynoszącą 8 995 zł na jednego mieszkańca (we Wrocławiu wskaźnik ten kształtuje się na poziomie 8 944 zł, w Krakowie 8 931 zł, a w Poznaniu 8 943 zł). Z kolei indeks siły nabywczej na mieszkańca wynosi w Łodzi 114, podczas gdy w Krakowie, Poznaniu i we Wrocławiu po 113. Według autorów raportu, te dane oraz tzw. styl zakupowy łodzian „wskazują na istniejący w Łodzi duży potencjał dla nowej inwestycji

Autorzy raportu szacują, że do 2015 roku powierzchnia handlowa (GLA) może w Łodzi wzrosnąć z 471 000 do ok. 567 000 mkw., jednak - uwzględniając planowane budowy centrów handlowych w miastach o zbliżonej liczbie mieszkańców - Łódź nadal pozostanie pod względem podaży w tyle za tymi miastami. W 2015 roku wskaźnik nowoczesnej powierzchni handlowej na 1000 mieszkańców ma wynieść w Łodzi 764, we Wrocławiu 898, w Krakowie 920, a w Poznaniu 1029, przy czym - wg GfK - indeks siły nabywczej utrzyma się w tych miastach na poziomie zbliżonym do obecnego.

W 2014 r. ma być oddane do użytku największe z planowanych łódzkich centrów handlowych - „Sukcesja", która powstanie przy al. Politechniki, w pobliżu ścisłego centrum miasta, Międzynarodowych Targów Łódzkich i kampusu Politechniki Łódzkiej. W kompleksie o około 50 tys. mkw. powierzchni najmu znajdą się m.in.: galeria handlowa z food court, strefa rozrywkowo-rekreacyjna (9-salowy multipleks, fitness, SPA i plac zabaw), 3-gwiadkowy hotel z zapleczem konferencyjnym oraz dwupoziomowy parking.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,39

  • Śr

    4,03

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 870
Ilość aktualnych ofert: 421032

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.