Logistyka dla sklepów convenience: przejście od dostaw palet do detail picking

Autor: dlahandlu.pl 7 stycznia 2016 15:39

Rozwój sieci sklepów osiedlowych typu convenience i biznesu B2C zmieniły sposób obsługi logistycznej towarów. Logistyka kontraktowa, tradycyjnie ukierunkowana na "duże jednostki" - palety czy skrzynie, teraz musi przygotować się do dostaw nawet pojedynczych sztuk artykułów - detail picking.

Operatorzy logistyczni musieli dostosować się do tej ewolucji i rozwiązać równanie: krótszy czas dostawy + mniejsze zamówienie + niższe koszty.

- Jeszcze kilka lat temu, większość naszych klientów zwracała się do nas z pytaniem o możliwość przygotowania i dostarczenia pełnych palet albo skrzyń. Obsługa tradycyjnych kanałów dystrybucji oczywiście wciąż stanowi bardzo istotną część naszych operacji, ale obecnie ponad połowę nowych klientów, obsługiwanych globalnie przez Grupę ID Logistics, stanowią firmy e-commerce albo takie, dla których handel elektroniczny stanowi istotną część ich działalności - powiedział Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics Polska.

Dodatkowo, branże takie jak kosmetyczna, odzieżowa, dóbr luksusowych czy sieci sklepów osiedlowych typu convenience, często oczekują dostawy zaledwie kilku sztuk konkretnego artykułu, a nie całych skrzyń albo palet. Taki „detail picking” wymaga od operatora logistycznego specyficznej organizacji i procesów mających na celu optymalizację składowania, czasu realizacji zamówienia i kosztów obsługi.

- Grupa ID Logistics uznała detail picking za strategiczną szansę rozwoju. W 2013 roku zdecydowała się na przejęcie CEPL, operatora 3PL specjalizującego się w tym sektorze. Obecnie możemy proponować klientom rozwiązania, takie jak zautomatyzowany magazyn, mechanizacja procesów, pick/put-to-light, antresole, dynamiczne regały, sortery, przenośniki taśmowe, itd., oraz inne rozwiązania dopasowane do ich potrzeb - powiedziała Marzena Wal, dyrektor handlowy ID Logistics.

W Polsce ID Logistics nie będzie na razie uruchamiać w pełni zautomatyzowanego magazynu, tak jak to ma miejsce w Europie Zachodniej.

- Obecnie poziom kosztowy w Polsce jest bardziej konkurencyjny niż w krajach Europy Zachodniej, dlatego też nie ma ekonomicznego uzasadnienia do wdrażania w pełni zmechanizowanych rozwiązań. To będzie się stopniowo zmieniać wraz z planowanym wzrostem poziomu kosztowego w Polsce oraz pojawieniem się tańszych i bardziej elastycznych rozwiązań. Z innego punktu widzenia, automatyzacja może być też dla nas wsparciem tam, gdzie trudno jest zatrudnić pracowników albo wtedy, kiedy czasy realizacji zamówień są bardzo krótkie. Tego typu inwestycje wymagają dobrego przygotowania i dłuższego czasu deprecjacji, co nie zawsze jest możliwe w przypadku operacji logistyki kontraktowej. Dlatego też coraz częściej proponujemy naszym klientom częściowo zautomatyzowane rozwiązania, które stanowią dobre połączenie efektywności kosztowej, jakości, reaktywności i elastyczności - powiedział Yann Belgy.

ID Logistics Polska jest częścią międzynarodowej grupy ID Logistics i dostawcą usług logistycznych dla branży retail oraz DIY (Do-It-Yourself), przemysłowej i FMCG.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,48

  • Śr

    12,41

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.