Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Logistyka zwrotów w e-sklepach jest bardzo słabo przygotowana

Autor: pr, dlahandlu.pl 20 lipca 2015 09:18

Wejście ustawy wydłużającej możliwość zwrotu towaru do 14 dni w sklepie internetowym, nie wpłynęła na znaczne powiększenie się ilości tych zwrotów. Wiele e-sklepów obawiało się takiej fali. Czemu tak się nie stało? Według badań przeprowadzonych przez portal Idealo, 88 proc. konsumentów ponosi koszty za zwrot towaru, natomiast przed rokiem płacili niewiele częściej, niż sami sprzedawcy.

Konsumenci oczekują możliwości bezpłatnego zwrotu towaru, nie tylko w Polsce, ale również w innych częściach Europy. W Wielkiej Brytanii 56 proc. respondentów przyznało, że skorzysta z usług sklepu internetowego, który proponuje bezpłatne zwroty (wg. Badań Royal Mail).

Problemem jest brak organizacji pracy sklepów internetowych w celu usprawnienia obsługi wracających towarów do magazynu. Efektywna logistyka zwrotów powinna opierać się na zminimalizowaniu czasu obsługi towarów wracających do magazynu. Maksymalnym zaoszczędzeniem miejsca na magazynie, gdzie towar jest składowany, a także rozplanowaniu płynnej obsługi zwrotów wśród pracowników. Zwroty należy traktować, jako nieodłączną część logistyki.

Badania e-handlu z 2015 roku wykazały, że jednym z większych problemów na rynku e-commerce są zwroty. Logistyka zwrotów jest bardzo słabo przygotowana, a jest to jeden z ważniejszych czynników, który decyduje, o jakości świadczonych usług przez e-sprzedawcę. – mówi Adrien Salvat, prezes firmy Shipbooster.
Z biegiem rozwoju rynku e-commerce oraz proponowanych rozwiązań logistycznych przez firmy zewnętrzne, powinniśmy spodziewać się rewolucji w kwestii bezpłatnych zwrotów. W USA system ten funkcjonuje od lat, a ponad 30 proc. transakcji – to zwroty. Pytanie tylko, kiedy to usprawnienie zawita do Polski.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Darek 2015-07-27 15:22:19

    Faktycznie Polska jest daleko w tyle pod względem sklepów online. Nie mam tutaj na myśli tylko całej procedury zwrotów towarów ale również jakości samych sklepów oraz wyboru asortymentu. Wiele sklepów jest wręcz źle przygotowana i działają aby tylko działać, dlatego ich żywot jest krótki.

    Według mnie tylko kilka sklepów jest przygotowana i działa jak należy. Nie chciałbym dawać małych sklepów i tych ogromnych do jednego worka dlatego skupię się tylko na małych. Duże sklepy to w dużej części firmy zagraniczne, których nie powinno się liczyć bo wykorzystują Polskę jako pole z tanią siłą roboczą i niskimi opłatami np. za ziemię czy inne opłaty obowiązkowe dla firm.

    Sam chciałbym za ok. 5 lat otworzyć ogromny sklep internetowy z ubraniami i dodatkami dla kobiet, póki co od 6-ciu lat zdobywam doświadczenie w UK w jednym z największym sklepie online w UK i chciałbym moje doświadczenie przywieść do kraju aby stworzyć sklep z prawdziwego zdarzenia począwszy od importu towarów aż po proces przyjmowania zwrotów towarów.

  • ekonsulting 2015-07-21 00:04:30

    Aplikacje usprawniające logistykę:

    artmetic.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,50

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.