Lokalizacja firmy i pobliskie szkoły - te informacje interesują potencjalnych pracowników

Autor: dlahandlu.pl 4 stycznia 2019 14:06

Lokalizacja firmy, czas dojazdu z miejsca zamieszkania do siedziby organizacji, pakiet benefitów, żłobki i szkoły w najbliższym otoczeniu pracy - te czynniki zaczynają decydować o wyborze miejsca pracy.

Wybór pracodawcy nie wiąże się już wyłącznie z opinią na temat organizacji i wysokością pensji. Coraz częściej kandydaci zwracają uwagę m.in. na środowisko pracy. Na znaczeniu zyskują chociażby atmosfera panująca w zespole czy styl zarządzania potencjalnego przełożonego. Dlatego znaczna część  osób już na wczesnym etapie rekrutacji poszukuje informacji na temat firmy, w której ubiega się o stanowisko.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez HRK S.A. dotyczących relokacji, przeglądając portale pracy kandydaci zwracają szczególną uwagę na: lokalizację firmy oraz czas dojazdu z miejsca zamieszkania do siedziby organizacji, pakiet benefitów, żłobki/ przedszkola i/lub szkoły w najbliższym otoczeniu pracy, pakiet szkoleń, możliwość pracy w systemie home office, elastyczne godziny pracy, atmosfera w organizacji oraz wystój biura.

Idąc naprzeciw potrzebom pracowników, firmy coraz częściej dają im również możliwość aktywnego uczestnictwa w budowaniu strategii i inicjowania zmian w obszarze, za który będą odpowiadać.  Dodatkowo, dbając o komfort pracy, wiele organizacji decyduje się na nową aranżację wnętrza oraz różnorodne narzędzia wykorzystywane do codziennej pracy. Takie działania nie mają jednak odniesienia do kandydatów, którzy rozważają relokację.

Jak wskazuje Agnieszka Gajewska, Consultant SSC/BPO HRK S.A., współcześni pracownicy w większym stopniu, poza aspektami finansowymi, cenią sobie potencjalne możliwości rozwoju i poszerzania swoich kompetencji. Aspekty te stanowią silne czynniki skłaniające aż 86% respondentów do przeprowadzki.

Potrzeba zachowania równowagi między życiem prywatnym a zawodowym również stanowi bardzo istotny czynnik determinujący decyzje o zmianie miejsca zamieszkania. Dokładnie 73% respondentów podkreślało, że zachowanie work-life balance w danej organizacji wpłynęłoby na pozytywne rozpatrzenie dołączenia do nowej organizacji i związanej z tym przeprowadzki do nowego miasta.

Następny w kolejności, lecz nie mniej ważny czynnik stanowiący dodatkową motywację do podjęcia decyzji o relokacji do nowego miasta, to wsparcie ze strony nowego pracodawcy w znalezieniu mieszkania oraz pokrycie kosztów jego wynajmu w pierwszych tygodniach pracy. Na ten aspekt wskazało 69% respondentów. Dla 64% badanych silnie motywującym czynnikiem do zmiany pracy jest pełne pokrycie kosztów relokacji. Nie bez znaczenia byłoby również wsparcie zawodowe w znalezieniu pracy dla partnera/partnerki pracownika – tak wskazało aż 55% ankietowanych.

Obecnie sytuacja na polskim rynku pracy zdecydowanie działa na korzyść pracowników. Organizacje chcąc przyciągnąć wyspecjalizowaną kadrę nie tylko muszą proponować atrakcyjne warunki zatrudnienia w zakresie poziomu wynagrodzenia, ale także innowacyjnie podchodzić do zapewnienia jak najkorzystniejszego środowiska pracy oraz do świadczeń pozapłacowych, bowiem właśnie te aspekty w coraz większym stopniu decydują o dalszych losach pracowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7280
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.