Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Lokalizacje Almy łakomym kąskiem dla agresywnych graczy?

www.portalspozywczy.pl 28 września 2016 11:16

Alma zamyka pierwsze sklepy – smucić może fakt, że ludzie tracą pracę, a sieć prawdopodobnie odda miejsca innym, bardziej agresywnym graczom na rynku retail. Z pewnością na wiele tych lokalizacji będzie niesamowity popyt po odpowiednio zrewidowanych cenach – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

- Jednak czasami trzeba się cofnąć, zamknąć nierentowne sklepy, aby cała sieć zyskała oddech. Znaleźć pomysł na wyjście z sytuacji, a w dalszej perspektywie na ekspansję i odbudowanie pozycji. Ale tej walki nie uda się wygrać, jeżeli sieć nie porozumie się z wierzycielami, załogą i innymi partnerami handlowymi – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Dodaje, że potrzebne są również zmiany w samym sklepie, jego formacie, asortymencie, pomyśle na nową sieć Alma. – Bo tej, którą znaliśmy do końca 2015 roku, już nie ma. Pod koniec 2016 roku nie ma żadnego powodu, żeby wejść tam robić zakupy. Chyba, że motywuje nas czysty masochizm –komentuje Radosław Kaczmarek.

– Być może jest to smutna, ale jednak dla Almy – okazja do tego, aby zrobić duży krok do przodu. Oczywiście wymaga to inwestycji – badań rynku, konsumenta, trendów, asortymentu, cen, a także nowej strategii biznesowej i marketingowej, ale to inwestycja w przyszłość, bez której nie ma szans na dłuższą metę utrzymać Almę w obecnym formacie. Bo tego formatu już nie ma – mówi ekspert Melting Pot.

Tłumaczy, że byli klienci sami z siebie już tam nie wrócą. – Bo i po co? Po wodę butelkowaną? Po znicze? Jest to smutne, ale ja – niedawny konsument tej sieci – nie byłem w tych sklepach po zakupy od 3 miesięcy. Odwiedzam je tylko zawodowo, widząc smutny upadek i brak klientów – opowiada Radosław Kaczmarek.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • klient almy 2016-09-29 07:27:20

    Ja jako klient zawsze bylam zadowolona z asortymentu i wszystkiego innego. Alma byla alternatywa sla wszechobecnych dyskontow.

  • Rafał 2016-09-28 15:04:19

    Dziwne, ze nie został wymieniony tak istotny punkt jak organizacja pracy w sklepach. Jest rewizja asortymentu, marketing, ceny, trendy a brakuje tak podstawowej rzeczy od której należałoby zacząć. Każdy kto zna sie na handlu od strony operacyjnej przyzna mi rację - w Almie brakuje standardów zarzadzania sklepem i efektywności pracy co w konsekwencji wpływa na przerost zatrudnienia i koszty personalne - mysle ze w sklepach Almy są one na poziomie minimum 15%. I to w tym upatruje przyczyn obecnych problemów a nie w koncepcie handlowym. Byc moze dochodzą do tego jeszcze wysokie czynsze na poziomie min 5% i z 30% marzy robi sie juz max 10% od których przecież trzeba keszcze odejmować koszty energi, logistyki etc. Mysle ze taka sama przyszłość czeka PiP patrząc na ilość osób w sklepach.

  • Bomiś 2016-09-28 13:27:12

    Centralne planowanie względem asortymentu.

    Tyle w temacie BOMI też upadła.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    14,33

  • Min

    8,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.